Gå til innhold
Arkivverket

[#81660] Charlotte Andersdtr. fra Skodje?, Hvor ble det av henne.


Gjest Gro Hjelle
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro Hjelle

Jenny fra Skodje. Reiste til Amerika 1912.Skal hjelpe noen amerikanske slektninger med å lete litt i en del av slekta som kommer fra Skodje. Jeg har startet med Jenny Inga f. 10.04.1894.Hennes mor het Charlotte Andersdtr, far Hans Hansen fra Oppegård i Aker fylke.De var ikke gift.Charlotte er født i 1867, iflg,krk. ved Jenny sin fødsel.Da står mor sitt oppholdssted som Laursund,Spilkvik,Borgun (?)Det viser seg at Charlotte har fått et barn før,i 1889, 20.12. Ole Andreas.Da står det at hun oppholder seg/er fra?Laursund Harham. Prøver nå å finne Charlotte født et sted, men er helt ukjent med steder på denne kant av landet.De to fedrene tror jeg det blir vanskelig å finne,men det skulle kanskje la seg gjøre å finne Charlotte Andersdtr et sted.På 1900-tellinga fra Skodje bor Jenny på en gård under Slettebak, i Skodje.Hun står oppført som dtr, av Peter Ingebrigtsen og Mari Lassesdtr.Er kanskje pleiedatter? Mari Lassesdtr. finner jeg som fadder da Jennys halvbror blir født i 1889. Han står forøvrig oppført som pleiesønn på gården Slettbak 1900-t.De to søskene bor altså på hver sin gård 1900-t, og jeg finner flere av navnene på gårdene oppført som faddere, ved hhv. Jenny sin, og Ole sin dåp.Så det er nok familie,men finner ikke ut hvordan.Kan det finnes noe om disse gårdene i en bygdebok fra Skodje.Da kan jeg ev. låne den på biblioteket.Noen som vet hvordan jeg kan finne Charlotte,hvor hun er fra, hvor det ble av henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Gro!Det kan väre denne damen du söker, 'Schalotte Bertine Marie' uekte födt 1/3 döpt 7/7-1867 nr. 29 i 'Haram', foreldre 'Anders Andersen' og 'Ingelev Nilsdtr.' begge 'Laursund' : [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16024&idx_id=16024&uid=ny&idx_side=-33>LenkeOg her er 'Karlotte' sin konfirmasjon år 1882 nr. 32 födested 'Laursund' :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Dette bör väre den samme 'Ingelle? Nilsdtr.' 24 år på gården 'Lausund' i FT 1865 'Harham' med foreldre, bror og en datter 'Anna' 4 år : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Og her har vi 'Ana Karlothe Nicoline' uekte födt 11/10 döpt 2/11-1862 nr. 42 i 'Haram', foreldre 'Martinus Larsen' og 'Ingeleiv Nilsdtr,' begge 'Lausund' : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Dette bör väre 'Ole Andreas' födt 1889 sin far 'Peder Andersen' 2 år på gården 'Neraas' i FT 1865 'Västnäs' med foreldre og farforeldre : LenkeMvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.