Gå til innhold
Arkivverket

[#81670] Ole Holmly født 1856 i Trondheim - hvem var hans foreldre og hvor kom de fra


Gjest Tone Tjensvold Barstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Ole (O.) Holmly var født 1856 i Trondheim. Han døde i 1938 i Rollette Conty, ND, info fra familien i USA.I 1884 ble han gift i USA med Louisa Haugland født 5. november 1863 nær Beaver Creek, Trempleau County, WI. Louisa Haugland var datter av Nilsine Monsdtr. Haugland (1839-1871) og Tollef Nelson Haugland (1838-1913).Ole emigrerte til USA som ung og arbeidet som snekker. Han var med å bygge Ox Creek Lutheran Church, ND.Ole og Louisa bosatte seg i Rolette County and Rice Township i Nord Dakota.Jeg er på let etter foreldrene til Ole O. Holmly. Hvem var de og hvor kom de fra?Har forsøkt å finne dem, men uten resultat, så jeg er takknemlig for den hjelpen jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Til innlegg 2, 'da kan det være han her', men det kan det jo ikke være da Ole med foreldre Christian Olsen, Holmlivald og Ingeborg Eliasdr. døde 2. oktober 1855:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Vuku i Verdal, Klokkerbok nr. 724C04 (1846-1878), Døde og begravede 1855, side 376. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3814&idx_id=3814&uid=ny&idx_side=-358>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Det kan være den Ole reiser i 1880, og det kan være han som er i ft. 1875 som logerende dagarbeider, snedkerarbeider, f. 1857 i Vuku, dette kan være samme person. Her er en Ole Olsen, født i 1857 i Vuku:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.