Gå til innhold
Arkivverket

[#81673] Prosten Landt i Aurdal


Gjest Vigdis Skaar Nygaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

(de har vært berørt før i tema 8593)Jeg prøver å nøste litt i Aurdals kirkebøker nå. Grunnen er at jeg ønsker å finne ut om ANNE MARIA Lant gift med min ane Jan Holst har sitt opphav fra presten i Aurdal. Vielsen i Sørum, Akershus 6. jan. 1766, Lenke.Tilbake til Aurdal finner jeg i konfirmantlistene: 1744 Joachim Christopher Landt 17 år og 1748 Jonas Landt 16 år.3. juli 1749 vier presten sin datter Martha Sophia Landt til presten Cappelen.Spørsmålet er om han også hadde en datter Anne Marie?? Og er det noen som har funnet opplysninger om sognepresten til Aurdal, Landt, i noen av prestebiografiene ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Der står det at moren døde i barselseng, og jeg finner begravet i februar hans hustru MARTHA JONASDATTER BJØRNSTAD, 42 år. Samt hans mor SOPHIA som enke etter JOACHIM CHRISTOPHER Landt. Da har vi jo litt opplysninger på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Takk, Ann-Mary! :D8. mai 1735 døpes det første barnet i hans ekteskap med MARIA HEDEVIG LEMMICH. Piken døpes Martha Sophia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Fant noen av barna døpt i Idd i Smålenene før de kom til Valdres i august 1730. Bl.a en datter Christine. Ikke noe tegn til min Anne Maria. Men kanskje hun kan være en niese av presten? Jeg fant at han hadde en bror Anders Landt. Noen som har vært borti dette ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.