Gå til innhold
Arkivverket

[#81678] Olga Sofie Magnussen f. 11.08.1888 i Bergen. Hvor er hun etter 1891?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Olga Sofie ble født 11.08.1888 i Bergen som datter av Håkon Magnussen og hustru Berta Bastesdtr. og døpt i Domkirken 02.09.1888.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=dp12011816&gardpostnr=69787&personpostnr=208745&merk=208745#ovre>LenkeI 1891 tellingen bor hun i Nordre Martinsgård 16 sammen med foreldrene og brødrene Knud Didrik og Haakon Birger.Onkelen Peder Adolf Magnussen og tanten Dina Augusta Magnussen, gift Svang bodde i samme huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Det må være denne familien. Bæssy må være ei datter av disse som er døpt Betzy Berntine. Mor kan jo ha to navn, eller det er et nytt ekteskap.Men hvor er Olga Sophie?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er rett familie Bjørg. Bætzy Berntine var født 1892, og var altså søster til Olga Sofie. All den tid Rune Bergesen har funnet konfirmasjonen i 1905, må det være feil i 1900 tellingen.Hun var imidlertid ikke nevnt i skiftet etter faren i 1938. Så hun må være død før det. Jeg skal få sjekket i arkivforumet om de har henne registrert som gift.Tak til deg Rune for funnet av konfirmasjonen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge svar på spørsmål i Arkivforumet er ikke Olga Sofie Magnussen gift i Bergen.Hun er ikke blant emigrantene fra Bergen. Der er en med samme navn, men hun var fra Horten og født i 1874.Jeg finner henne ikke død i Bergen, Laksevåg, Askøy, Årstad eller Fana. Så hvor kan hun ha tatt veien etter konfirmasjonen i 1905? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Kan være et skudd i blinde, men det er en Olga Magnussen, født 1888 i folketellingen for 1910, bosatt i Minneapolis Ward 4, Hennepin, Minnesota. Emigrasjonsår er her oppgitt til 1906. Hun er single, og både hun og foreldrene er oppgitt født i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Lars. Jeg har vært inne på tanken om at hun kunne ha emigrert.Broren Hjalmar Johannes dro over som dekksgutt 02.08.1910. Han skulle til Tacoma, Washington. Jeg vet ikke noe mer om hans vei videre heller. Kanskje jeg skulle opprette et nytt teme med bønn om hjelp fra dem som har tilgang til Amerikanske kilder.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.