Gå til innhold
Arkivverket

[#81693] Søker Bernhart Jørgensen f i Oslo antagelig i 1851


Gjest unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest unni Holt

Bernhart Jørgensen er Fostersønn Hos Hans Gundersen 75 år og Hans dtr Helle ugift og 50 år på gården Bækken på Sylling i Lier,FT 1865, finner han ikke i noen kirkebok i Oslo og heller ikke landsøk FT 1875, takknemlig for hjelp Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiDette må vel være konfirmasjonen til Bernhart i Lier. Nr 2: LenkeHele navnet var Bernhard Jørgen Jørgensen og han var tydeligve 'uækte' for foreldrene var Jørgen Hansen og pige Bredine Halvorsdatter. Han ble født 24/10 og døpt 1/11 1852 i Oslo.VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiHar du dåpen hans på Rikshospitalet 1 november 1852? Fra Dåpsboka, nr 138: LenkeSer ut til at Bernhard fikk flere barn i Michigan før han døde 2 desember 1933 i Long Rapids, Michigan.VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Nei, jeg hadde ikke noen av delene! Jeg er utrolig takknemlig for kjempefin hjelp , Vibekke. Far til Bernhart ble dømt for grovt tyveri, like før Bernhart ble født, og det er antagelig derfor han tar navnet Enger, som er gården Faren Jørgen kom fra.Jeg vet ikke av hvilken grunn Moren ikke oppfostret han, han bodde hos Bestefaren og Farens søster, så det var en trist skjebne,godt å vite at han fikk et bedre liv i Michigan. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiVed begravelsen står det at Bredine ble født i Horten. Hun var 25 år gammel dvs født ca 1827. Dermed er dette antagelig henne født 21 juli 1827 og døpt 5 august 1827 i Borre (som var 'forgjengeren' til Horten). Nr 29 høyre side: LenkeForeldre: Halvor Nilsen og Petronelle Johannesdatter; Kirkebakken.VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Hei!Det er helt utrolig hva du finner! En Lykkens dag for meg! Jeg skjønner at jeg har endel å lære når det gjelder å søke på data! Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiTakker, men det er heller utrolig hva man kan finne fra sin egen sofa via nettet. Jeg bruker for det meste Digitalarkivet.no og FamilySearch.com. Hvis du skrivet inn foreldrene til Bredine på Lenke så får du en stor søskenflokk til Bredine.VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiI den amerikanske folketellingen for 1900 bodde Bernhard i Long Rapids, Alpena county, Michigan med sin andre kone, Bernhardine og 'mine, dine og våre' barn (slik jeg forstår det). (Hans første kone het Christine Olson og de giftet seg 26 april 1878.)Skal prøve å legge ved folketellingen, men er litt usikker på om jeg får det til. Bernhard og Bernhardine er nederst på første side, barna øverst på neste side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiIngen folketelling der nei. Jeg har lagret disse to sidene på min PC, men finner rett og slett ikke ut hvordan jeg skal få postet dem.VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Hei!Jeg har ikke vært på pc en før i dag, er litt usikker på om FS, skal jeg bare skrive foreldrenes navn, for å få alle barna deres? Så artig! at du fant enda en kone! Kjempetakk igjen! Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.