Gå til innhold
Arkivverket

[#81704] Tyding av skrift


Gjest Margit Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Margit Berg

Min.bok for Røros 1829-1844, side 330Konfirmant nr:26 Even Olsen. Foreldre Ole Evensen og Cornelia Knutsdt. Er det noen som kan fortelle meg kva det står mere? LenkeMargit Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Født Bergst(aden)Foran farens navn står det SlaveNeste rubrikk:gaaet 2 ggr (2 ganger), endnu (?) meget maadelig bogst. (bogstav) Kundskab, ingen Ettertanke, kan litet (?) Lære - uægte Barn, faderen Livs Slave i Thiems Fæstning.Det står noe om en attest under konfirmantens navn som jeg dessverre ikke får med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Margit, jeg tok meg den frihet å lete frem Ole Evensen Opdahl som døde i 1833 som 'Uærlig Livsslave af Tronhjems Fæstning'. Innsatte ved fengler ble gjerne begravet ved Hospitalskirken i Trondheim. Se nr 11:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Hospitalet i Trondheim, Klokkerbok nr. 623C01 (1815-1873), Døde og begravede 1833, side 113. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.