Gå til innhold
Arkivverket

[#81719] Tyding av gamle brev.


Gjest Knut Møller-Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Møller-Jensen

Jeg har endel gamle brev fra ca.1890 og fremover.Ønsker å få dem tydet og skrevet av. Er det noen som påtar seg denne type arbeide?

bilete10254.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Knut!Det skulle vel gå bra... Kristiania 18.5.1899Kjære Hjalmar Branting!Hermed et bidrag til de Svenske arbeidere, der med saadan tapperhed kjæmper for sin frihed som mennesker og borgere og med slig opoffrende udholdenhed staar vagt om arbeidernes organisationsret. Det synes mig, at enhver mand, hvis retssans ikke er sløvet af den groveste klasseegoisme, maa i denne kamp stille sig paa arbeidernes side.Hilsen!Din Ludvig Meyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Vidar Flesland

Hei. En Ludvig Meyer var inne på eiersiden i Bergens Glasværk på 1890-tallet. Broren Johan Meyer stod for driften. Dersom dette kan være samme mann og noen av brevene omtaler glassverksdrift er jeg interessert i et samarbeid om å få den delen skrevet av. Kontakt meg eventuelt på vifles alfakrøll online.no mvh Vidar Flesland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Kanskje han er reist bort, sidan han ikkje har fått takka for hjelpa?Eller kanskje han ikkje veit at det går an å finna igjen temaet, etter det er 'borte'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Møller-Jensen

Hei og takk for svar og hjelp!Jeg har svart på tidligere henvendelser, men kan ikke se at dette har kommet med i debatten.Jeg har tohundre brev fra den samme personen, så brevet som var lagt ved var bare ett eksempel på mannens håndskrift.Når det gjelder Bergen så har ikke Ludvig Meyer noen tilknyttning til byen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.