Gå til innhold
Arkivverket

[#81720] Skifter som omfatter Tjøme


Gjest Johan Fredrik Bockelie
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Jeg er på jakt etter skifter fra Tjøme for perioden 1885-1910. Hører detter til Søndre Jarlsberg, og er de skannet? Hvis ikke, hvor kan de studeres-I Oslo eller Kongsberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Tjøme tilhørte fram til 1849 Larvik sorenskriveri. Dette året ble Tjøme overført til Søndre Jarlsberg sorenskriveri, som da omfattet Stokke, Sem, Nøtterøy og Tjøme. Sorenskriveriet skiftet navn til Sør-Jarlsberg sorenskriveri i 1922 og Tønsberg sorenskriveri i 1936.Det er ikke skanna skiftemateriale for de aktuelle sorenskriverene fra etter ca. 1850. Yngre materiale beror i Statsarkivet i Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Takk Kristian. Jeg fant dette ut da jeg dro til Kongsberg frwedag og brukte dagen der. Ved å starte med dødsmedlingene og så arbeide meg videre derfra fikk jeg tak i en del informasjon. Flere av de som arbeider ved Kongsbergarkivet er flinke og svært hjelpsomme.Er det plaer om å skanne skiftematerialet etter 1850?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.