Gå til innhold
Arkivverket

[#81741] Hvem kan hjelpe med søk i amerikanske folketellinger etter 1910?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til å spore opp to søsken i Amerika. Olga Sofie Magnussen født i Bergen 11.08.1888 er trolig identisk med den Olga Magnussen som i 1910 befant seg i Minneapolis Ward 4, Hennepin, Minnesota.Broren Hjalmar Johannes Magnussen født i Bergen 20.03.1895 dro over dammen 02.08.1910 som dekksgutt med Tacoma, Washington som reisemål. Her er lenke til det vi har funnet så langt.Lenke Jeg trenger altså hjelp til å spore opp disse søskene i Amerika etter 1910. Da deres far døde i 1938, er ingen av dem nevnt. Men det behøver ikke bety all verden. For der var bare en søster og en brordatter nevnt.Men jeg er svært interessert i om de to ble værende i Amerika. Jeg har fått sjekket sjømannslistene i Bergen, men Hjalmar er ikke nevnt der.Jeg har heller ikke funnet Olga's utreise. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Olga Magnussen ble gift 26.11.1910 med Marius Hansen i Ontario, Canada. De fikk en datter Ruth Ingeborg Marie Hansen - født 23. oktober 1911 i Wentworth county, Ontario, CA. Lykken varte ikke lenge for Olga Hansen døde 3. mars 1915 i Timiskaming, CA. Skal se om jeg finner mer informasjon om datteren.Hjalmar Magnussen ankommer San Francisco, California 29. okt. 1910. Drar nok derfra igjen og ankommer Port Townsend, Washington 17. nov 1910. Har ikke funnet noe mer på han enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk så langt Tordis. Det var jo en sørgelig rask slutt for Olga. Jeg skulle svært gjerne fått bekreftet at det er 'min' Olga Sofie Magnussen det her er snakk om. Nå vet jo ikke jeg når tellingen i 1910 ble avholdt, men hun skulle ifølge tidligere opplysninger da befinne seg i Minnesota.Når det gjelder Hjalmar, kan det jo tenkes at han slett ikke slo seg ned i Amerika, men kun var innom der som sjømann. Men han var altså ikke registrert i sjømannslistene i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg er ganske sikker på at det er rett Olga dette. Jeg prøver meg med et vedlegg. Som du ser er foreldrene oppgitt ved vielsen i 1910. Hvis du er interessert så kan jeg prøve å finne informasjonen ved hennes død. Det sto iallefall at hun var født i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Vedlegget ble ikke med ser jeg. Da limer jeg det inn her:Ontario, Canada Marriages, 1801-1926Name: Olga Magnussen Age: 22 Estimated birth year: abt 1888 Father Name: Haakon Magnussen Mother Name: Bertha Bastesen Spouse Name: Marius Hansen Spouse's Age: 29 Spouse Father Name: Hansen Spouse Mother Name: Hansen Marriage Date: 26 Nov 1910 Marriage Location: Wentworth Marriage County: Wentworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Ontario Deaths 1869 - 1947Name Olga HansenDeath Date 03 Mar 1915Death Age 26 years 6 monthsDeath Place New Liskeard, Timiskaming, OntarioBirth Date 1889Estimated Birth Year 1889Gender FemaleFather's Name Hookan MagnussenMother's Name BerthaFilm Number 1862174Digital Folder Number 4153612Image Number 818Reference Number yr 1915 cn 31627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til begge to. Det er uten tvil rett Olga dere har funnet for meg. Noe merkelig at jeg ikke har klart å finne utvandringen hennes. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.