Gå til innhold
Arkivverket

[#81743] Finn Magnussen og hustru Sigrid i Sorgenfrigt. 6 i Oslo/Kristiania 1900. Hva så?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ved folketellingen i 1900 befinner familien seg altså i Sorgenfrigt. 6. Paret har en udøpt sønn født 25.09.1900. Kan noen hjelpe til med å finne ut hva som skjedde med denne familien etter 1900? LenkeFinn Magnussen ble født i Bergen 25.01.1871 som sønn av Johan Magnus Magnussen og hustru Marie Christine Andreasdtr. Bogstad Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Dåpen til sønnen født 1900 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Uranienborg, Ministerialbok nr. 5 (1895-1907), Fødte og døpte 1901, side 175. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk skal du ha Karin. Jeg var begynt å tråle kirkebøkene, men visste ikke helt hvor jeg skulle se. Finn Sverre Magnussen var onkel til Max Manus. Hans far, Johan Magnussen og Finn Sverre var brødre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det kan det være Carsten. Den har unngått mine øyne. jeg skal legge inn en forespørsel om dødsmelding i arkivforumet. Har du tilgang til kommunale tellinger/adressebøker i Oslo? Takk for innspillet ditt. Det setter jeg stor pris på. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Bare adresseboka for 1955. Der er det kun en Finn Magnussen som er bokholder hos Jens Lyche og bor alene i Briskebyv.70 (Det er vel neppe 'din' Finn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Nei, det er vel lite trolig. Da ville han i så fall ha vært 84 år. ;-))Jeg ser at det også er to Sigrid Magnussen som dør i Bergen. Jeg får avvente svar i arkivforumet. Takk igjen for all hjelp. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Carsten. Jeg gikk ikke inn og så nærmere på dem, kun geistrerte at det også var noen med det navnet i dødsfallsprotokollene.Jeg avventer svar fra Arkivforumet, før jeg eventuelt går videre.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det var nok ikke rett Finn. Her er svaret jeg fikk.' Yngve Nedrebø, SAB / DA, 23.10.2010 11:46 (2) Han var født i Vaksdal 14. januar 1923 og etterlot seg mor Oline M., Vaksdal, bror Ole, Vaksdal, bror Otto, Braskereidfoss og søster Gulborg, Vaksdal. 'Da får jeg prøve å spore ham opp gjennom kommunale tellinger. Vet du Carsten hvor de oppbevares for Oslo, Byarkivet eller? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.