Gå til innhold
Arkivverket

[#81753] Alida Sophie Olsen mulig å finne hennes dødsfall i Illinois?


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Alida Sophie Aanensen f. 21.08.1845 i Stavanger gift Olsen ble enke i 1900 og emigrerte sammen med sin datterdatter 18.09.1912 til Illinois. Det står i emigrasjonslisten at hun reiste til sine barn. Jeg finner henne ikke i 1920 census, men fant hennes datterdatter Frieda Omoth, age 21 White Chicago, Cook, Illinois. Er det mulig å finne Alidas dødsfall i noen databaser ala ancestry.com?Leter også etter Elfrida Aamodt f. 1898/99, men har til nå ikke hatt særlig hell siden jeg ikke har hennes fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Ostrem

Hei. Ser av ancestry at Alida ankom USA 1-10-1912.Har søkt litt men finner ikke dato for dødsfall på henne. Imidlertid er det kun 1 Alida Olsen som dukker opp på http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gs& - død 1914. Det kan jo være en ledetråd. Men din Ailda skulle jo til Chicago, så er kanskje ikke hun her som døde i Brooklyn, NY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line O. Eide

S forvekslet med L? Men da skulle hun ha vært med i 1920 og 1930 tellingene.Cook County, Illinois Death Index, 1908-1988Name: Alida L Olson Death Date: 6 Nov 1934 Death Location: Cook County, IL File Number: 6030320 Archive collection name: Cook County Genealogy Records (Deaths) Archive repository location: Chicago, IL Archive repository name: Cook County Clerk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

HeiTakker så langt for all hjelp. Jeg har ordnet meg ett nytt medlemskap i ancestry og fant samme person som i innlegg 5. Finner henne dog så langt ikke i noen census. Hadde håpet at jeg også ved å finne ut når og hvor Alida døde hvor Elfrida Aamot ble av også. Hun skal ha blitt gift, muligens med en Jakobsen, men har ikke klart å funnet noen riktig kandidat enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Alida i (5) er ifølge FS født 1912 i Michigan, så henne er det da ikke. Ser at Alida og Elfrida skulle til Alidas svigersønn i Chicago, Wladimir (Waldemar?) Hansen. Finner vi han i 1920-tellingen? Frida står oppført som niese i 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Wladimar Vorna Hansen f. 04.03.1875 død 1947, 1642 Whipple, Cook, ChicagoOslo gift 30.12.1905 med Theoline (Tillie) Olsen f. 25 jan 1878 Stavanger angivelig død i 1933 (ikke fått verifisert). Finner dem i 1920 census i Newark Essex, New Jersey og i 1930 Brooklyn, Kings. Bor i Owls Head Point, hvor han immigrerte i 1902 og jobber som heis ingeniør. Hans foreldre er muligens Michael Schelderup Hansson f. 16.09.1839 Kristiansand og Cathrine Julie Caroline Larsen f. 1842, Kristiania.Har ikke sett spor av Alida i 1920 eller 1930 hos Theoline som er hennes datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.