Gå til innhold
Arkivverket

[#81755] Hjelp til tyding av fødselsregister i Trondenes, Troms 1921/22


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til å få klarhet i alle opplysninger knyttet til fødselen til Magnhild Marie Mikalsen , født i Trondenes 22.10.1921.Det gjelder spesielt opplysningene som står i kolonnene på høyre side i fødselsprotokollen. Se post nr. 40. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=176&idx_id=176&uid=ny&idx_side=-123>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til begge to for svar. Jeg tenkte på rubrikken med foreldrenes alder, samt neste rubtrikk om bosted for lapper, samer osv. Jeg henviste ikke til anmerkningene i post 38. Etter Randis svar ser jeg nå at det står Roldnes, men det står også noe mer i samme rubrikk. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Bosted for lapper, samer osv.: Roldnes, Hilleshamn i Ibestad pr.Foreldrenes fødselsår er i fødselsboken 1886 og 1899.Alberts dåp i 1884 i Ibestad: Kildeinformasjon: Troms fylke, Ibestad i Ibestad, Klokkerbok nr. 7 (1879-1889), Fødte og døpte 1884, side 81. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9947&idx_id=9947&uid=ny&idx_side=-84>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for fine innlegg Randi. Da var det Olufine Amalie Nikolaisen det sto som navn på henne. Det merkelige er at i følge gravminnene til Dis-Norge var hun født Schjeldrup.Når det gjelder Magnhilds far het vel han Magnus Mikalsen.Dåpen du viste til i innlegg fem var til en Albert Magnus, med far Andreas Simon Markussen Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til Mette og Anne Julie for nye fine bidrag. Det er nok svaret på hvor Schjeldrup navnet kom fra. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Til innlegg 5: Jeg hadde det nok litt for travelt her. Ft 1900 viser jo at Albert er født i Trondenes: Kildeinformasjon: Troms fylke, Trondenes, Ministerialbok nr. 14 (1878-1889), Fødte og døpte 1884, side 102. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6758&idx_id=6758&uid=ny&idx_side=-105>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Randi.Det er mulig jeg faller av i svingene, men dåpen i 1921 sier klart at faren het Magnus Mikalsen. Han kan gjerne ha flere fornavn, men jeg tror ikke han er identisk med den Albert som var på Roldnes i 1900. Hans far Het Markus Hansen.Olufine Amalie het jo da også Mikalsen til etternavn. Jeg tror jeg må prøve å finne vielsen mellom Olufine og Magnus rundt 1920 for å få svar på hvem denne Magnus var sønn av. Det et Olufine ble født på Roldnes i 1921 behøver ikke nødvendigvis å bety at faren var født der. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg blander litt i hop her. Det var selvsagt Magnhild Marie som ble født i 1921. Hennes far var Magnus Mikalsen f. ca. 1886.Olufines foreldre er jo selvsagt avklart. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.