Gå til innhold
Arkivverket

[#81763] Belsjøbraaten eller Belsjøplads i Frogn.


Gjest Gunhild Svendstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Svendstad

Hei! Jeg er intressert i alt om disse to som bodde på Belsjøbraaten og Belsjøplds i 1865 og 1875. De het i 1865 Hans Christophersen og Johanne Tostensdatter og i 1875 het de Hans Andresssen og Johanne Andreasdatter. Hva var deres rette navn? Jeg er særlig intressert i deres sønn Karl Anton Hansen som blir gift med Marie Loiuse Hansdatter Ellevsen. Har ikke funnet vielsen. Men i tellinga i 1875 står de oppført på gården Kringerud i Frogn. Der har de barna Natalie f. 1874 i Frogn. Ikke funnet dåpen hennes. Deres sønn Karl Henry Alfred Karlsen har jeg funnet komf. 05.10.1890 og han bor her på Belsjøplads. Han er f. 06.11.1875. Jeg vet at deres mor Marie Louise Ellevsen dør 10.06. 1876. Gifter Karl Anton Hansen seg på ny. ? Er det noen som vet noe om disse??Mvh Gunhild Svendstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Her er konfirmasjonen til Anna Nathalie Hansen. Det står en merknad om flytting ti Kristiania for å gifte seg. Nr 65Kildeinformasjon: Akershus fylke, Drøbak i Drøbak, Ministerialbok nr. II 1 (1878-1891), Konfirmerte 1888, side 181. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4823&idx_id=4823&uid=ny&idx_side=-187>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild  Svendstad

Takk for svar Bjørg..... Det er nok temmelig sikkert at dette er rett Anna Natalie i 1900. Jeg går nok også ut ifra at Hans het Christophersen og Johanne het Tostensdatter til etternavn da.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.