Gå til innhold
Arkivverket

[#81786] Lars Larsen Habsahl


Gjest Kolbjørn Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kolbjørn Pedersen

Jeg har lenge lett etter en Lars Larsen Habsahl f ca 1722 som sies å skulle være bruker på Hafsal i Vang og hans sønn Erik Larsen som kom til Finstad i Løten. Erik var fenrik a la suite ved Oplandske nasjonale infanteriregiment. Dersom noen har ytterligere informasjon om disse så ville det være fint å få det. Spesielt opphavet til Lars Larsen og hans kone Marte Eriksdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Han er en av mine forfedre via dattera Gunnor døpt 14. september (16. søndag etter treenighet) 1755 som kom til Vestre Gollersrud i Romedal. Lars kalles da for korporal [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9047&idx_id=9047&uid=ny&idx_side=-98>Lenke Lars og Mari ble gift 2. november 1752, nr. 2 på sida til høyre Lenke Han har da Dalby som tredje navn. Lars døde antakelig i slutten av januar 1769, gravlagt 6. februar, 47 år gammal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg kjenner ikke dette folket, men jeg har registrert en Lars Eriksen Dalby i Vang. Etter ham var det skifte 5 mai 1717. Har ikke sjekket skiftet.Både Lars og Erik finnes jo i den omdiskuterte familien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Skifte Dalby i Vang 7/5-1717 side 293 1713-21 Lars Eriksen død g.m. Marte Olsdatter. Barn: Lars, JOhanne 1 1/2. Brutto 53.3.20 Netto 47.3.16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Pedersen

Takk for innlegg til flere! Er det da slik at Lars Larsen Habsahl er sønn av Lars Eriksen Dahlby? Jeg er ingen stor leser av gamle dokumenter, så jeg må lene meg på andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.