Gå til innhold
Arkivverket

[#81797] Hjelp til tyding av fødested


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Markus Frredrik Wilhelm Heym ble gift 10. oktober 1878 i Porsgrunn.Jeg sliter med å lese hans fødested.I klokkerboka for Østre Porsgrunn står dette (vielse nr 20):Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7878&idx_id=7878&uid=ny&idx_side=-370>LenkeI ministerialboka for Porsgrunn står dette (vielse nr 26):Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Trur nok det står Kristian begge plasser. Fødested er vanskelig, men syns det står bl.a Saksen, Weimar. Ser av ft 1900 at de skriver HeynLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

I kirkeboka står fødestedet oppgitt som 'Kammerberg', og i klokkerboka 'Ilmenau, Sachsen, Weimar'.Ikke godt å vite hva som er riktig. Såvidt jeg vet er Kammerberg i Bayern, så de to 'fødestedene' er ikke i samme delstat heller.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Flott, tusen takk. Ved dødsfallet til Marckus Heym, er fødestedet oppgitt til å være Eisenach i Thüringen.Noen som kjenner tysk geografi så godt at de kan si hvordan de ligger i forhold til de to første fødestedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Eisenach og Weimar ligger ikke så mange mil fra hverandre. Ilmenau er også i nærheten av Weimar. I Ilmenau er jeg ukjent, men har vært flere ganger både i Eisenach og Weimar.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.