Gå til innhold
Arkivverket

[#81801] Oppslag i 'Norske læger' - dr. Moene


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg skulle gjerne visst fornavnet på doktor Moene, som sto på den berømte listen over anti-nazister i Bergen. Noen som kan være behjelpelige? Han var tilknyttet Haraldsplass, mener jeg å vite, og bodde i Hunstadsvingen i Bergen, muligens fra 1938-1989?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Adressebok for Bergen 1958 viser Ivar Moene, lege, Hunstadv 12 (kontor på Torvalm 14). Er det din mann? Med same navn og på same adresse bur også Brit, sekretær og Inger, frue.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Adresseboka 1942 inneheld dei same opplysningane om Ivar Moene skattelikninga! 34,000 - 25,000. Er litt usikker på kva tala står for. Inntekt? Formue?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Ivar Jacobsen Moene, f.12-8-1899 i Ørsta, gift 28-12-1929 med Inger Johanne Hjelvik, f.19-1-1903.Ønsker du mer opplysninger får du si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tusen takk begge to! Dette er min mann. Bodde det andre på samme adresse, Marianne? Vi er litt usikre på om huset var brukt av en eller flere familier.Dersom dette er for ferske opplysninger, Carsten, så må du gjerne ta kontakt på heidi æt slettemoen dått comTakk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Litt fra studentene fra 1919, utgitt 1950:Cand.med. 1926, 1 år ass.læge ved Namdal sykehus. Reservelæge ved Bodø sykehus. Kand.tjeneste ved de forskj. avd. ved Rikshosp. 4 år res.læge ved Haukeland sykehus. Studiereise Sverige 1933, Tyskland, Østerrike og England 1933, Skottland 1935. - Privatprakt. kirurg i Bergen siden 1935.Under den siste verdenskrig sanitetssjef i Det sivile Luftvern i Bergen. - Siden 1948 medl. av Bergens Bystyre (Venstre). Form. i Det medisinske Selskap i Bergen siden 1949. - Spesialinteresser: Jordbruk, sportsfiske, skogreising.Sender deg en mail om hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Prøver å kopiere inn ei side frå Adressebok for Bergen 1958, der eg har slått opp på Hunstadsvingen 12:LenkeDei hadde ei hushjelp, Berit J Hjartøy. Det som er litt rart er at det står Ivar Moene, lege Ivar J Moene, frk (kva kan frk vera forkorting for? eller er det ei feilskriving?)Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.