Gå til innhold
Arkivverket

[#81807] Kari eller Karen Pedersdtr. Modum, Buskerud f. ca. 1799


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Hun var gift med Nils Nilsen 1792 Hans sønn er Nils Nilsen på Austadbråthen f.1874 d.1919. Hvem er hennes foreldre.Det er mange Peder på Modum som kan være hennes far.Vennlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Eg går ut fra at ho ikkje var mor til Nils Nilsen f. 1874, men heller Nils Nilsen f. 1820. Eg fant dåpen til Ingeborg Marja, nr 42 1822 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8500&idx_id=8500&uid=ny&idx_side=-87>Lenke Der er gudmora Berthe Dorthea Pedersdatter ?, som da er ei mulig søster til Kari. Kanskje dei da er født på Alme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei HaraldKari Pedersdtr. er bestemor til Nils Nilsen Austadbråten f,1874. Far til Nils heter også Nils Nilsen f.1826 barn med Mari Evensdtr f.1844 i KrødsheradOldeforeldrene er Nils Nilsen Korsbøen f.1792 g.m. Kari Pedersdtr.Mvh Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei igjen Harald.Det er mulig du har rett!Nils Nilsen som er gift med Kari Pedersdtr.er fra Korsbøen på Snarum. Sønn av Ole Nilsen Korsbøen på Snarum.Vennlig hilsen Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk Harald.Dette er nok rett som du antydet.Jeg stusset litt over Ole Nilsen. Han skulle jo tatt farens fornavn som etternavn. Dette er ikke mine slektninger men det var mann til min oldemor . Hun het Elene Andreasdtr. Sysle. Barna deres er kusine og fettere til min mor. Faren til min mormor het Hans Aasmundrud fra Tarmen på Sysle Jeg skal sende dette til mors kusine Elin Pernille Nielen i Lørenskog. Takk Igjen!!!Vennlig hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.