Gå til innhold
Arkivverket

[#81833] Hveding-slekt på Helgeland


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heifor en del tid siden var det en som spurte etter en del av Hvedingslekten, tror det var i Herøy Alstahaug, Meløy. Har prøvd å finne den. Er det noen som kan finne den debatten?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei!I feltet der som det står. Søk i tema/gå til nummer. Der kan du skrive inn, Hveding.Da kan du finne en del om personer som har det navnet.Lykke til.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heifant ikke den jeg leter etter, selv om en av de her berører samme familie. de har kanskje skrevet Hveding på en annen måte.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiTakk for innspill mot Hvedingslekten.bare til orientering, jeg har ¨Hvedingslekten' som kom ut i 1943, pluss en hel del anndre Hveddingopplysninger. Har og Benkestokkboken.Det jeg er på utkikk etter er en debatt der denne familien diskuteres 36214: Kirsten Hveding på Løvøy i Herøy Lenke hveding&nr=1&antinnlegg=19&startnr=&antall=&spraak=#ankerdet er bare det at der finnes en til debatt, som har spurt etter samme personer, med tilknytning i spørsmålet til Øksnes og Steigen. Har selv levert et svar i den debatten, men jeg har så mange treff at jeg finner ikke den blant dem.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heistemmer, den var det. Nå kan jeg legge inn en kommentar på en av dem. Min mormors aner ender opp på denne gården på Løvøy i Herøy, og hun sa stadig om sin eneste svigerinne som het Leykny Hveding at hun ikke tilhørte den opprinnelige Hveding-slekten. Sioden dette var før det var kommet ut bok om den slekten tyder det jo på at hun TROLIG var av denne slekten siden hun hadde en slik opplysning. Men nå legger jeg inn en kommentar på en av de debattene om en stund, så da regner jeg denne som avsluttet.Takk for hjelpen alle sammen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.