Gå til innhold
Arkivverket

[#81853] Andrs Gustav Hansen Bjørkmann og hustru Anne Olsdatter.


Gjest Bente Nyheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Nyheim

Hei,Noen som vet noe om Bjørkmann i Oslo? Anders Gustav var gift med Anne Olsdatter og de hadde sønnen August Theodor Bjørkmann f. 22.juni 1845 i Aker. August var gift med Marte Olsdatter og de igjen hadde barna Marie, Andreas, Anne , Oline og Magda. Disse barna var født i Stor-Elvdal i Hedmark.Anders Gustav Bjørkmann høres svensk ut, og jeg ser ogsaa i folketellingne at det er flere Bjørkmann med fødested Sverige.Et beslektet emne er lagt inn under etterlysninger for Hamar/Hedmark fylke. Dette emnet er ogs lagt ut som etterlysning under Oslo etter 1814.Takknemlig for opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Anders Bjørkmann og Anne Olsdatter giftet seg 30 aug 1844 i Aker(nr 95).Brudgommen var 25 år og født i Lund,Sverige. Brudgommens far het Gustav Bjørkmann. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Hei Ann-Mary,Jeg var ogsaa inne p ft for 1865 og fant disse navnene paa lørdag. Jeg var saa oppsatt paa Oslo og dessuten var det sent aa natt, saa her har jeg sett uten aa se, men dette er nok de jeg leter etter. Takk skal du ha for alle svar.Mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.