Gå til innhold
Arkivverket

[#81867] Gifte i Eidanger -Telemark i 1898


Gjest Solveig Kristine Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Kristine Westgård

Isak Andersen fra Bamble gifter seg i Eidanger kirke 1-8-1898. Med Sofie Dorthea Tøhner, etternavn? Hun er fra Porsgrunn. Der stopper alle spor,. Hvor ble det av de, fikk de barn og hvor bosatte de seg?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Sophie Dorthea er tydeligvis også født i Bamble, og faren er kunstdreier Johan Fredrik Pøhner.Dette får meg til å tenke på gamle Pøhner som var skjærsliper i Porsgrunn da jeg var guttunge, en lurvete kar som tuslet rundt med tralla si og slipte kniver og sakser for folk. Han bodde sammen med en haug med katter i ei lita hytte ovenfor Pumpedalen der hvor Aalls gate går i dag. Han døde rundt 1965, og hytta hans ble brent ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei hei.I ft for 1900 står det at han er gift. Har han gifta seg igjen etter at han skilte seg? Det kan være en skrive feil også.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Hei alle tre.Tusen takk for hjelpa, da må jeg vente på Ft for 2010 for å komme videre.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Kristine Westgård

Jeg tror han ble straffa fordi han var gift, med ei annen dame når han gifta seg. Tusen takk for hjelpa.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.