Gå til innhold
Arkivverket

[#81868] Peder Nikolai berg Trondhjem FT 1900


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

Peder Nikolai Berg bodde med familie i Tromdheim FT 1900. De boode der også noen år inn i 1900. Kan det finnes ut hvor de ble av han, kone og barn senere?Viser også til Innlegg 81790 i dette forum.Mvh Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Jeg visste ikke at det var folketelling i Trondheim 1824. Takk,Astrid.Her er familien jeg søkte i FT 1900:Trondheim 6 83 Rønningssletten 6 Vaaningshus 38970 1 Peter Nikolaisen Berg m b hf Snedker arbeider 1858 38971 Ingeborg Emelie Berg k b hm hustru 1859 38972 Sofie Augusta Berg k b d 1889 38973 Johan Olaf Berg m b s 1892 38974 Halfdan Nikolaus Berg m b s 1894 38975 Jens Idar Petersen Berg m b s 1897Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Takk for det, Anne Julie!Da har vi henne på plass så langt. Johan Olav Berg og Halfdan Johan Berge er enda ikke funnet. Sofie Augusta er nok å finne som gift.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Har funnet familien i adresseboka for Trondheim i 1911,året før Jens Idar ble konfirmert. Ingeborg var enke allerede da,og bodde i Biskop Sigurds gt. 9. I samme husstand bor også : Sofie frk., Halfdan visergutt, Einar fyrbøter,Olaf (Johan Olaf tipper jeg) fyrbøter og Hilmar baker,alle med etternavn Berg. Peter og Ingeborg fikk et barn i 1900,Aage Johannes Lenke Han har jeg ikke funnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Det er noe rart med denne familien,som jeg ikke finner ut av ! Lurer på om Ingeborg og Peter var separert/skilt ? I 1908-1909 bor Peter Berg,snekker i Biskop Sigurds gt. 9 sammen med Einar Berg,fyrbøter. Ingeborg Berg,enke bor i Rebslagerveiten ,ingen av barna bor sammen med henne. Så finner jeg dette Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Den Ingeborg som jeg fant som enke i Rebslagerveiten,er feil dame ! Da må det vel sikkert være sånn at kona og forsørgede barn ikke er med i adresselistene. Skal prøve å finne Peters dødsfall i kirkeboka .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Se Digitalarkivets base 'Dødsfall i Trondheim 1908 - 1930 (med lakuner)' : 'snekker Petter Berg, Biskop Sigurds gt. 9, 51 år, dødsdato 16.3.1910, intet å skifte, hustru Ingeborg, 7 barn'.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Takk for hjelp, Anne og Kirsti!Hverken Johan Olaf eller eller Halfdan Nikolaus er å finne i bytelling for 1825. de kan ha reist ut(Johan var f.eks fyrbøter) eller bor utenfor Trondheim.Mor Ingeborg Emilie var konfirmert på Lade 26.9.1875. Hvilken kirke står hun innført i? Jeg fant henne hverken i DK eller VFArne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Ja,det står jo også på dåpsinnførselen,født 24.11 1859,døpt 1860(her skrev jeg 15.11,det er feil,skal være 15.01 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Ingeborg Emilie, f. 24.11.1859, døpt 15.1.1860 ble konfirmert i Strinda, Lade 26.9.1875, ført som nr. 57 av pikene, permanent bildelenkelenke: LenkeLade i Strinda ministerialbok 1875 side 274.Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Hansen

Takk for hjelp Anne og Kirsti. jeg var ikke klar over at Lade hørte til Strinda. Da tenker jeg vi er til veis ende med dette emnet.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.