Gå til innhold
Arkivverket

[#81883] Hjelp til å finne dåpsinnførsel


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Iflg. Pilotsøk på Fam.S. står det at Cecilie Dorthea Berntsdatter f. 7.12.1853 blir døpt i Gamle Aker krk. 27.8.1854. Den begynner da ikke før i 61!? Men det er oppført Filmnr.125846, Batchnr. C42827-3 og så er det notert B.37 p. 102 rn 71. Er det noen som ser mer enn meg? Jeg er interessert i fadderne. På forh.takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Du bør nok lete i kirkebøkene for Aker.Dette er hentet fra sognehistorikken:Ved kgl.res. 16.02.1861 ble det fastsatt at Aker prestegjeld skulle deles. Den østre delen av bymarka og den delen av det nye byområdeet som lå vest for Trondheimsveien skulle skilles ut fra Aker som egen menighet; Gamle Aker menighet, med Gamle Aker kirke som soknekirke. Resten av det nye byområdet skulle utgjøre en ny menighet; Grønland menighet. Resten av Aker prestegjeld ble samtidig delt i Vestre Aker og Østre Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal du ha Tore, men jeg har sjekket Aker,Gamle Aker, Grønland, Vestre Aker og Østre Aker uten å finne noe. Foreldrene hennes Andrine Marie Poulsdatter og Bernt Halvorsen skal ha giftet seg samme dag (igjen iflg. Pilotsøk på FS) Finner ikke dem heller - merkelig!! De er forøvrig bosatt på Fiskevolden, disse folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Cecilie Dorthea Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 4 (1850-1857), Fødte og døpte 1854, side 102. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Hans 1. kone Sidsel Nilsdtr.? nr. 78Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 4 (1850-1857), Døde og begravede 1851, side 333. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.