Gå til innhold
Arkivverket

[#81895] Frants Frantsen 1858 og Birgitte (?) Frantsen 1856, 1900 Lier, Buskerud


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Har lett etter disse personene en stund, men uten resultat.Kan noen legge inn lenka for meg, så blir det lettere å se.FT 1900 Gard Hallingstad, Lier Frants Frantsen Ca 1858 født i Rødenes ØF og kone Birgitte Ca 1856 Hitterdal-er vel Heddal,' hadde datteren Margit født ca 1895 i Kristiania. sønnen Karl født ca 1886 i Solum Te og William født ca 1891 i Kristiania. Kan noen hjelpe meg med dette.Mvh Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til dere. Her går det unna. Ser at Frants Oskar er Blikkenslager og at hans far er ungkar og at det er riktig at han er født på Rødenes. Da går det vel an å finne han i kirkeboka der. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja dette er nok den rette Bergit. Var å kikket på kirkebøkene fra Heddal i går, og fant fler som het Bergit, men hadde da ikke det rette etternavnet hennes.Hva mener du med at hun kanskje er søster til bruden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Bruden i vielsen over heter Gunhild Olsdtr, har samme bosted, Frydenberg. Født i Hiterdal, med far skredder Ole Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

I Bergits dåp, ser jeg at faderen heter Ole Olsen og moderen heter Margit Ellefsdatter, men hva står det etter hans navn, ant, der de bodde !!Fant ei Bergit Olsdatter 9 år i 1865 tellinga for Heddal, hun er der Pleiebarn. Regner med at denne Bergit er den rette, alderen passer.Fant en Frants Johnsen i FT 1865 for Rødenæs 41 år og ungkar. Han var født i Aremarn prestegjeld, det er vel ganske nære Svenskegrensen det? Dette er nok kanskje et rett alternativ??Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja nå ser jeg det , leste ikke helt riktig. Ja da er det to søstere på samme sted, så greit. Det er mulig at det er det det står.I kirkeboka for Aremark, kanskje den rette far til Frants Oskar/Osvald- Kildeinformasjon: Østfold fylke, Aremark, Klokkerbok nr. I 1 (1814-1834), Fødte og døpte 1824, side 119-120. Permanent sidelenke: Får ikke lagt lenke idag ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Sønnen William - Frans Gustav Williams dåp i Kristiania i 1892: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 7 (1889-1899), Fødte og døpte 1892, side 71. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 18)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk. Se her ja, har du klart å finne William, som han het i tellinga. Men hva heter gata der de bor, vanskelig å lese. Kanskje det er på det samme sted Margit Leonora er født. Får se etter.Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.