Gå til innhold
Arkivverket

[#81899] Marie eller Maria Olsdatter Sæter f. 1819 Brøttum-Ringsaker


Gjest Bente Nyheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Nyheim

Dette er min tipp-tippoldemor. Hun er registrert utflyttet fra Ringsaker til Trønnes i Stor-Elvdal 11.02.1847, da 27 5/6 år gammel. Ble gift med Ole Andreassen Trønnes i 1847 i Stor-Elvdal. Jeg finner noen kandidater i kirkebøkene, men muligens noen som har bedre greie paa gaarder og plasser i omraadet enn jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Hei Magne,Ja, dette er familien, skulle selvfølgelig ha opplyst om at jeg hadde dette. Her kalles hun Marie, i andre opptegnelser jeg har kalles hun Maria. Men, saa er spørsmaalet, hvem er opphav og aner videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Åmot 1815-1841. Ministerialbok. Døpte 1818. Nr. 21. Ole Andreasen.Skal tro om dette er den ' rette ' Ole og som det letes etter ?Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Hei,Dette er nok min Maria i og med at du fant frem til vielsen og farens etternavn de to stedene stemmer overens. Det er ogsaa rett Ole,navnet paa hans foreldre haddejeg ogsaa. Naar det gjelder hans far igjen tror jeg det skal godt gjøres og komme videre. Dette var 'en svenske', utover det vet man ingen ting og navnet er vel ogsaa saa vanlig at det skal godt gjøres aa komme videre.Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei på Nytt !Da Maria var til dåpen i Ringsaker i 1819, menes det da at hennes foreldre er, Ole Mathiesen og Marte Jensdr. Skrukkerud Eie. Hmdf. ?F.T.Ringsaker 1801. Schrukkerud.Der finnes blant andre, Marthe Jensdtr. Tienestefolk 25 Ugift.Og Ole Mathisen Tienestefolk 22.LenkeBente, blir da dette av ' dine ' ?Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Hei igjen,Det ser sannsynlig ut, takk skal du ha. Naa maa jeg nok søke videre paa Skrukkerud. Maa nok en tur paa biblioteket for aa se i bygdebøker.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.