Gå til innhold
Arkivverket

[#81922] Dagmar Vigtoria Tallaksen, f. 1897, død 1923.Hvilken Oslo-menighet?


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg fant hennes innførsel i register Oslo skifter 1923. Nr. 31 I 1/1-1923.Anmeldt 3/1-1923? Hun døde på Bellevue hospital-hvilken adresse,menighet? Liabroveien 14 der hun bodde ligger i 'Oslo kreds' ifølge 'Samlagsafstemningen'.Hvilken menighet tilhører Oslo kreds?Men jeg har pløyet gjennom alle menighetene uten å finne dødsfallet. Kan noen hjelpe meg å finne hennes dødsfall i kirkeboka?Mariann S: Jeg fant det ved en tilfeldighet da jeg lette etter dødsfall til en ane av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Mariann S.: Skjønner godt at du har glemt det.Det er gått lang tid etter at vi hjalp han i USA med Nøtterøyfolk som dro til Oslo.Skrev beskjed til deg for sikkerhets skyld hvis du kjente det igjen.Else R: Takk for info om menighet.Jeg finner ikke begravelser for år 1923 og noen år i Oslo Hospital/Gamlebyen, kun dåp,konfirmerte og vielser.Hvor fins det?Karin M.: Takk for lenke til tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

WOW!! Alt du hugsar!Når eg er 'ferdig' med ei sak, er det borte for meg. Men dersom eg får nokre stikkord pleier det å 'dukka' opp igjen.Men det var forlite med det du skreiv, sjølv om eg hugsar me heldt på med noko :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

(6) Jeg husker når det er folk som har geografisk tilknytning eller folk med 'spesielle' navn. Han vi hjalp var fornøyd med det vi fant frem til ham (selv om vi ikke fant alt) ifølge mail med takk fra ham. Siden Dagmar dukket opp, så tenkte jeg å se om det var flere spor av betydning etter Aralt,Gjertine og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

I forum for skannede kirkebøker er det meg opplyst at aktuelle bøker ligger på menighetskontoret.Så jeg har tatt kontakt med kontoret på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.