Gå til innhold
Arkivverket

[#81947] Gimsøy, Vågan. Etterkommere etter Hans N. J. Mikalsen og Anne Andrea Bentsdatter


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg søker etterkommere etter Hans Nikolai Jørgen Mikalsen (1852-1923) fra Vågan og Anne Andrea Bentsdatter (1848-1913). Anne var fra Saltdal og de giftet seg i 1874. De bodde først på Hovden, Bø i Vesterålen og senere på Tuvteigen (og muligens Strømnes), Gimsøy i Vågan. De hadde barna Hans Andreas f. 1875, , Bernhardine Kristine f. 1877, Odin Magrenius f. 1878, Johan Kristian Alfred f. 1880, tvillingene Peder Hilmar og Elliott Oluf f. 1885, Hilda Amanda Marie f. 1889 og Konstanse Nilsine f. 1893. Grunnen til at jeg leter etter disse, er at jeg har tenkt å prøve og lage et slektshefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Tusen takk, Bjørg. Flott å få linkene du fant. Jeg burte vel ha sagt at jeg kjenner til det meste om Odin (emigrerte til USA), Peder (emigrerte til Canada, men kom hjem og døde her), Elliott (emigrerte til Canada),Hilda (min mormor)og Konstanse. De andre (Hans Andreas f. 1875, , Bernhardine Kristine f. 1877, Odin Magrenius f. 1878, Johan Kristian Alfred f. 1880) er jeg VELDIG nysgjerrig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hans Andreas si datter Halfrid er gravlagt på 'Gimsøy nye' i 1970. Heter fremdeles Hansen og har samme bosted som ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Johan Kristian Alfreds vielse Kildeinformasjon: Nordland fylke, Gimsøy, Klokkerbok nr. 876C04 (1896-1914), Ekteviede 1904, side 207. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Tusen takk igjen, Karin! Nå har jeg funnet et skifte etter Hans' farmor, men jeg klarer ikke å få så mye ut av det. Er det noen som kan hjelpe meg til å se om det står noe i det om andre barn enn Hans' far, som heter Mikal Johan? Skiftet fant jeg her Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25011/354>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/25011/354 og/eller her Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Sverre Alsos

Skiftet etter Sara inneholder ikke noen opplysninger om hennes barn, bare om hvem som krevde noe fra boet. Må vel anta at det ikke var mer igjen å arve. Av interesse: Før skifteoppgjøret ble det lest opp fra distriktets kirkebakker og dessuten innrykket i Trondhjems Adresseavis og Tromsø Tidende.Tema 75769 i Digitalarkivet inneholder kanskje noen opplysninger du kan bruke, innlegg 11 og 12.Skoleprotokoller for Vågan og Gimsøy fra 1800-tallet (ligger på nettet) inneholder opplysninger om Mikal Johan m/søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Heisan, der var du, ja. Har jo fått hjelp av deg tidligere. Takk igjen! Hadde ikke fått med meg det som stod i tema 75769 tidligere, så det var bra. Og nå skal jeg lete etter hva jeg kan finne i skoleprotokollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.