Gå til innhold
Arkivverket

[#81964] litt hjelp?


Gjest terje gillesen
 Del

Recommended Posts

Gjest terje gillesen

aage ellingsen født i verdal 31.07.1786 sønn av elling joensen 26.03.1756 men hvem var egentlig hans mor? i en telling finner jeg: malli (?) andersdatter 1755 men i en annen kilde finner jeg: guru hallemsdatter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Anne Aagesdt. f.1761 på Eklo død 1787 på Hallem. Elling Joensen f. 1757-død 1844. Han var av Øvre Stiklestad ætt. Se Verdalbok III bd., s.347, gnr.30. Der finner du han, hans forfedre og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

ok...men.. i tellinga 1801.. står det: gift 2gang med malie andersdatter...og deres barn?.... og aage....så det er altså feil? anne er hans egentlige mor om jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må ikke ta alt som står i FT bokstavelig. Det må sjekkes. FT 1801 Hallen gård LenkeSiden Aage ble født i 1786, og farens kone på det tidspunktet, Anne, døde 1787 må nok hun være moren til Aage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.