Gå til innhold
Arkivverket

[#81968] Karen Gjerlougsdatter Grøtvedt Rakkestad


Gjest hilde roos
 Del

Recommended Posts

Gjest hilde roos

Karen Gjerlougsdatter ble født 14/4 1818 på Grøtvedt.Hun giftet seg med Christoffer Iversen 6/12 1843 Rakkestad.De fikk barna: Else Karine f 4/7 1845 Rakkestad, Johan Martin f 6/10 1847 Aremark død 4/4 1864 Rakkestad? Gunild Marie f 1/4 1850 Rakkestad, Hans Tøger f 9/2 1853 Rakkestad,Dødfødt gutt 3/1 1856,Dødtfødt gutt 22/2 1857,Dødfødt pike 6/3 1858 alle Rakkestad.Har prøvd å finne disse i folketellingen,døde eller utflyttet men har ikke funnet noe.Vet heller ikke når Christoffer Iversen er født.Noen som kan hjelpe? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk.Har sett på døde 1862 før men ble i litt tvil da det står et annet navn under Karen men da er det vel henne da jeg ikke kan finne henne i folketellingen.Når det gjelder Christoffer Iversen så kan det jo være han men jeg har ikke funnet han født i Rakkestad.Jeg får prøve om jeg kan finne han gift i Onsøy.Mvh hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Kan dette være 'din' Christoffer Iversen Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Fødte og døpte 1817, side 72-73. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Vielsen til Iver Christiansen (Christoffers foreldre)i 1809 nr, 11 (Han ble viet 1. gang nr.4 i 1802 til Gunil Pedersdatter)Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 5 (1784-1814), Ekteviede 1810, side 312-313. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Dødsfallet til 1. kone Gunil Pedersdatter nr. 152 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rakkestad, Ministerialbok nr. I 5 (1784-1814), Døde og begravede 1809, side 454-455. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Tusen takk. Har lett fra 1818 fødte men fant ikke Christoffer født men dette må jo være han. Håper at opplysningen i folketellingen stemmer med at han er født i Rakkestad.Det er også kjempe fint at du har funnet foreldrene til Christoffer.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.