Gå til innhold
Arkivverket

[#81983] Nesodden, Fylke Akerhus, Norge,Olaus Strøm 24.11.1816.


Gjest johanne geertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Tonby

Anne Olsdt var Malenes mormor.Malenes foreldre var Gunder Nilsen og Inger Bertilsdt.Anne Olsd og Bertil Olsen var foreldre til Inger Bertilsdt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Johanne Esther.Takket være at Anne Tonby fant skifte til Anne Olsdtr. og Inger Betilsd., så viser dette skifte hvem som er mor til Malene.Malene Olsdtr. nevnes som 3 år gml. i skifte etter Inger Gunder fra 1793.Jeg har ikke funnet dåpen til Malene i Ås, men jeg fant dåpen til en datter, Martine Kildeinformasjon: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Fødte og døpte 1790, side 136-137. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-60>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johanne geertsen

Hej Cathrin!Har lidt hovedpine i dag,læser nok for meget, et stort stykke arbejde du og Anne har lavet for mig. jeg kommer tilbage senere okHilsen Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johanne geertsen

Hej Cathrin!Har lidt hovedpine i dag,læser nok for meget, et stort stykke arbejde du og Anne har lavet for mig. jeg kommer tilbage senere okHilsen Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johanne geertsen

Hej Cathrine! Jeg har også lige kikket efter kunne også kun finde Martine. Da barnet er tre år ved skiftet så det må vøre det samme barn tror du ikke? Hilsen Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, igjen.Her har det vært utvikling! Karen Gundersdatter Hallingstad konfirmeres i 1806 16 år gammel, så det bekrefter jo at hun er født i 1790: Lenke (nr. 10 venstre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg prøver igjen.. Malene Gundersdatter Hallangen: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Konfirmerte 1806, side 526-527. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johanne geertsen

Hej Anne-Lise! Er det så det barn som Cathrin fandt døbt den 14-2.1790 kaldet Martine, som skulle være Malene?, datter af Gunner Nielsen? Hilsen Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det har jo skjedd feilskriving av navn før, så i og med at Anne Tonby har funnet hvem som er foreldre til Malene, er dette sannsynlig, mener jeg. Kanskje det er lurt å finne dåpene til søsknene Baltzer, Lars, Nils og Anne også, for å være helt sikker på at det er her de døper barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er Anne Gundersdatter døpt 29. mars 1787 i Drøbak med far Gunder Nielsen Roxrud: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Fødte og døpte 1787, side 102-103. Permanent sidelenke: Lenke (høyre side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Baltzer Gundersen døpt 19. juni 1785 i Ås: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Fødte og døpte 1786, side 88-89. Permanent sidelenke: Lenke (venstre side nest nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johanne geertsen

ok Anne-lise,skal du ikke holde fyraften! jeg har fået besøg så jeg nok ikke før imorgen. Søren Strøm han har været inde og kikke i de link du lagde ud igår. Tales ved. Hilsen johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Malene sin far, Gunder Nielsen Roxrud blir konfirmert i Drøbak 1780 (19 år gml.), nr.29 venstre side. Kildeinformasjon: Akershus fylke, Ås, Ministerialbok nr. I 2 (1778-1813), Konfirmerte 1781, side 474-475. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7548&idx_id=7548&uid=ny&idx_side=-199>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.