Gå til innhold
Arkivverket

[#81988] Bilde av Ole Henrik Knudsen 1857 til 1948 Sømna og Brønnøysund


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Ole var født på Kjørsvik i Sømna 3 sep 1857, I folketellingene 1865 og 1866 bodde han på Øien i Sømna. Giftet sg 12 juni 1885 med Tine Klæbo Danielsen Mo (1864 til 1945)i Brønnø kirke. Bodde i 1900 på Kvaløen i Brønnøy. Var bryggemann. Bodde i Brønnøysund til han døde i 1948. Hadde barna Elvine Charlotte ( 1886), Jenny Ingvarda(1887) Daniel Klæbo( 1890), Ole Torkel Reier( 1892), Aasta(1893),og Torolf Valdemar(1896)Ved dåp til alle barna bor de på Kvaløen og Ole er nevnt som bryggedreng eller bryggemand. Jeg har funnet et bilde av Tine som gammel, men ingen bilde av Ole. Det er rart om det ikke skulle finnes bilder når han levde så lenge. Ville være veldig glad om noen hadde et bilde til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg har nok ikke noe bilde, men jeg lurer på om du har prøvd å finne etterslekt etter noen av hans barn.Disse må vel kunne ha et bilde av beste/oldefar? Hvis ikke kan du jo etterlyse et bilde i den lokale avisen. Kanskje noen som kjente ham lever ennå! Vennlig hilsen Birgith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.