Gå til innhold
Arkivverket

[#82027] Tobias Stenersen Olsvik, Hitra


Gjest Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

Tobias Stenersen Olsvik var gift med enken Marit Olsdatter. Er det noen som har tilgang til bygdeboka for Hitra og kan fortelle meg om det står noe om disse folka?I 1762 bor det en Marit Olsdatter i Olsvik og jeg undres om det er hun som gifter seg med Tobias i 1765.Senere er Tobias å finne igjen på Holmen i Tømmervika, da gift med Abigael Balk (fra Kristiansund).Jeg sliter med å finne opphavet til Tobias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Hei,gå til dette nettstedet: http://www.overdahl.net/ trykk Hitra på øverste BLÅ linje, deretter Sandstadboka, Aksetgrenda, Olsvika. Ikke mye hjelp her når det gjelder Tobias herkomst, men merk at farsnavn her er STENSEN. Han giftet seg riktig nok med Marit Olsdatter i 1765.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Ifølge sjølegdrullen for Hitra 1803 er Tobias oppgitt å være fra 'Nordmør', her har du i det minste et geografisk område å gå etter.Lenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Både Steinar og Tobias finst brukt på eit par gardar i Aure, - nemleg nabogardane Vihals og Romundset i tidlegare Stemshaug kommune. Elles ser begge desse namna ut til å vera sjeldne i Aure. Kanskje kom Tobias Steinarsson Olsvik frå dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Takk for tipset.Jeg vet at Tobias giftet seg med Abigael Balk i 1789, henne finner vi igjen i denne tråden: Lenke født på Edøy i 1761. Hennes familie bodde senere i Kristiansund så jeg har hatt en mistanke om at Tobias var fra Nordmøre et sted.Jeg er takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.