Gå til innhold
Arkivverket

[#82028] Tennungsaga


Gjest Trond Øverby
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Øverby

Er det noen som vet hvor jeg få tak i bider fra Tennungsaga? Får jeg har sett i Nord Odal bygdebok at det 3-4 bilder der. Og jeg har lyst på di bildene i den boka der. 1.Edvard og Lina 2. Edvard er ved vannet, og vi gården i bak grunn 3. Og et bilde som hele fam til edvard står ved inngangs partiet. 4.Et bilde av sønnene til Edvard ved en landhandel og dem har med seg hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øverby

Jeg er ny her inne så vet ikke om det kommer riktig på plass. Ja jeg mer den slekta der. Får det var bilder i en av bygde bøkene som kom fra Nord Odal som har jeg sett i. jeg tur det bok nr 2 som jeg så bilder av den slekta der i. Det som du har funnet der,det i fra annet bok jul i Nord Odal 2002. Og jeg har bestill lån av den boka der,får å se om jeg noe mer stoff om slekta der. Mvh Trond Øverby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øverby

jeg har funnet dem i 1865-1900 tellinga. Men det har kommet en fyr på Tennungsaga og han heter Gunnar Edvardsen sagen. Og han var tjener der. Og jeg sett kjerke bøkene når ble døpt og konfirmert. Men kan ikke finne der i Nord Odal. Han er født i Nord Odal. han er født enten 1885-1888,får jeg husker ikke helt nå.Og Gunnar reiste der i fra og til USA,og jeg mere det var I 1908 ham medte seg ut Nord Odal til USA. Ellers Takk får hjelpa fra deg. Mvh Trond Øverby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Moen

Konfirmasjonen til Gunnar nr. 12 Han er født 30/7-1885 døpt 20/8-1885 foreldre: Edvard Gundersen og Karoline Johnsdatter Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Sand i Nord-Odal, Ministerialbok nr. 6 (1886-1901), Konfirmerte 1900, side 141. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øverby

Det kan være han? Dem opprer med forskjelige navn ser jeg. Mellom navne kan skjønne etter som bare skriver Edvardts og ikke rett ut Edvartsen.etter som ham kommer fra Tennungsaga,så har han sikker tatt etternavne etter det navne som Gunnar Edvartsen Sagen.det er ikke lett å bli klok hva dem skrev i føri tiden. Både etternavn,etter farsnavne og gårds navne.Jeg ser at dem har skrevet feil på etternavne Tenningsaga.Så det er nok riktig person som du har funnet der. Ellers takk får hjelpa. Mvh Trond Øverby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øverby

Etter det jeg har fått opp,Gunnar Edvartsen Sagen i Heier Og han født i 1885. Så det er ikke lett å funne rette person. Da har jeg søkt på 1900 tellinga i Nord Odal. Takk får hjelpa.mvh Trond Øverby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.