Gå til innhold
Arkivverket

[#82037] Ole Larsson og Thore Gullichsdatter,Brevik


Gjest Inger Lekman Skaanevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Lekman Skaanevik

9/9 1806 blei disse to foreldre til det 'uekte' barnet,Oline.Men hvem er disse foreldrene? Jeg finner de ingen steder.Finner heller ikke konfirmasjonen til Oline.Hun gifter seg i Brevik 12/9 1831 med Tollef Andersson.Kan foreldrene være av omreisende folk?Forslag mottas med stor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg finner en enkemann og husmann Lars Larsen 28 år som gifter seg i Eidanger 23. sept 1818 m Thore Gulliksdtr på 40 år, men hans navn er jo ikke helt riktig, men kanskje kan det likevel være noe her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Så har vi Thore Gullichdatter døpt 18. februar 1776 i Bamble. Foreldre Gullich Larsen Østgaarden og Marthe Knudsdtr Lenke(bare forslag fra min side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Flere spekulasjoner: 1801: På Omdahl i Solum finnes 'Tore Gullichsdtr 32 år Ugift Inderste og daglønner K' med 'Anne Biørnsdtr Hendes uægte barn 4 K' og 'Hans Biørnsen Logerende 22 Ugift Dag arbeider M'Datteren Anne er døpt 29 okt. 1796 i Sauherad, Telemark Far: Biørn Hansen Mor: Thore GunliksdtrIflg. FamilySearch skal en Tore Gullichsdtr være født i Eidanger 1778, men kilden her er uklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lekman Skaanevik

Det blei mer å tenke på! Synd det ikke sto noe mer iforbindelse med datteren Olines dåp.Takk iallefall,Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

5: Jeg har mistanke om at FamilySearch bygger sine opplysninger på giftemålet som jeg nevner i Eidanger 1818 (innlegg 2), der hun er opplyst å være 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Lekman Skaanevik

Det var ikke lett å finne den riktige Thore.Prøver å finne ut hvor fadderne til Thores datter Oline hører hjemme,men foreløpig ikke lykkes med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Vi finner ei Thora Gulliksdtr, 25 år og ugift som tjenestefolk hos Anne Clarine Chrysti i Brevig prestegjeld i 1801: Lenke 25 år i 1801 stemmer bra med kandidaten i mitt innlegg nr 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Da det ved utleggelse av barnefaren ikke er sagt noe om hvor han er fra, så er det vel sannsynlig at han er fra Brevik. Da er det antakelig bare en aktuell kandidat i 1801, nemlig Ole Larsen Staværn, 30 år og enkemann/matros/huseier i Brevik Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.