Gå til innhold
Arkivverket

[#82039] Hva skjedde med svensken Anders Kihlstrøm - Porsgrunn/Eidanger?


Gjest Oddvar Hellang
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Hellang

FT 1900:1 Lava Anders. k b hm e Vaske og Stryge kone 1847 t n s 1910 Laura Anders. k b d ug Vaske og Stryge kone 1878 t n s 1911 Mathilde Anders. k b d ug Butikjomfru i manufaktur 1881 Porsgrund n s 1912 Elise Anders. k b d ug Sevanligt husarbeide 1883 Porsgrund n s 1913 Herman Anders. m b s ug Bud i Kolonialf. 1887 Porsgrund n sEr det noen som kan hjelpe meg å finne hva som skjedde med Lauras mann; innflyttet svenske Anders Peter Andersson Kihlström, født 6 apr 1850 på Jernerud, Botilsäter i Värmland.Anders og Lava giftet seg 9 jan 1876 i Eidanger.Finner ikke Anders død i kirkebøkene. Kan noen hjelpe?Vennlig hilsen Oddvar Hellang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lisbeth Randa

Hei! Jeg ser de bor i Porsgrunn vestre i 1891. Jeg fant en Peder Andersen død, men jeg synes det var litt vagt. Ikke helt riktig alder, og vanskelig å tyde. Lenke Det ser ut som de har flyttet litt rundt omkring i byen. Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Hellang

Takk for innlegget Lisbeth! I det minste kan jo navn og alder passere... Men jeg synes faktisk at det står 'politikonstabel' over navnet? Da sønnen Herman sto til konfirmasjon i Eidanger 6 okt 1901, står farens yrke oppgitt som 'Bryggemand'. (Pussig nok - også siden han da ikke lenger levde?)Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Randa

Hei! Ja jeg klarte ikke å tyde det som sto der. Jeg så også at det sto bryggermand på konfirmasjonen til barna. Elvegaten ligger på vestsiden av Porsgrunn, så jeg håpet at jeg kunne ha funnet han i Solum. Men jeg fant han ikke der heller. Han kan jo ha tatt hyre og dødd et annet sted. Men han skulle allikevel blitt ført inn i kirkeboka. Men jeg vet at det har hendt at de ikke har blitt ført inn :-( Var borte i en annen etterlysning for en kort stund siden hvor en sjømann som var død ikke var ført inn som død. Omtrent på samme tid og i samme område.Lisbeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.