Gå til innhold
Arkivverket

[#82046] Familien Ole Andersen og kone Barbro Ellingsdatter fra Norderhaug


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Etterlyser personinformasjon, aner og etterkommere etter Ole Andersen og Barbro Ellingsdatter fra Norderhov. De fikk sønnen Johan Olsen omkring 1816-1818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Berit, mener du har vært borte i denne familien tidligere.Dette er mine tipp oldeforeldre.Aker: 1853-1864, Lysningsprotokoll År 1854 Lysning nr. 8Dette giftemålet ble det nok ikke noe av. Her står det at moren heter Barbro Torgersdatter,men da Johan blir komfirmert står det at moren heter Barbro Ellingsdatter. Norderhov: 1819-1837, Ministerialbok Konfirmerte side 738-739 nr. 43Dette kan vel være mulig, sønnen til Johan heter Elling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Her er hendelsene du viser til (5)Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 9 (1819-1837), Konfirmerte 1834, side 738-739. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8536&idx_id=8536&uid=ny&idx_side=-368>LenkeKildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Lysningsprotokoll nr. 5 (1853-1864), Lysninger 1854, side 28-29. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Dåpen til Elling Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 8 (1814-1833), Fødte og døpte 1818, side 180-181. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg lurer på om dette angår den samme Ole Andersen Han er far til en gutt kalt Elling:Det står (en hastig transkripsjon!):1818. 62. Født: Aug. 29, Navn: Elling, Døbt: Octobr 4 i Hougs Kirke.Forældre: Arbeidsmand fra Hedalen i Walders Gift Mand Ole Andersen tienende paa Aslagsrud men nu bortreist og Tjenestepige Barbro Tørgersdatter fra samme Annex i Walders tjenende paa Aslagsrud nordre, og nu havende Tilhold i en Plads under samme Gaard.Faddere: Tdr? Henrik Gulbrandsen Aslagsrud, Do. Alf Ellingsen ibid, Hk? Kari Ellingsd. ?.Eng?, ?? Mari Ellingsdatter Alm, Do. Maren Christensdatter Alm.Uægte. Faderen gift Mand. Moderen Har? hjemme? i Hedalen Annex i Walders. Gjordem. ?? Hk. Mari Evensstuen Aslagsrud-Eie.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Norderhov, Klokkerbok nr. I 2 (1814-1867), Fødte og døpte 1818, side 118-119.Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Beklager, her har jeg rotet det til. Jeg skriver at jeg er ute etter personinformasjon, aner og etterkommere etter Ole Andersen og Barbro Ellingsdatter (Torgersdatter) fra Norderhov. De fikk sønnen Elling Olsen omkring 1816-1818. (jeg mener Elling)Da Elling blir komfirmert står det at moren heter Barbro Ellingsdatter. (mente jeg)I utgangspunktet er jeg 'ute etter' foreldrene til Elling Olsen og Elen Andersdatter som det lyses for og deres aner. Elling Olsen og Elen Andersdatter er min tippoldefar, De fikk 2 barn sammen, blandt annet Johan Ellingsen som er min oldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Sørum i Hedalen ved Ft 1801, som Ole Andersen oppgis å være fra i (7)LenkeMye å nøste før du kan fastslå med sikkerhet at dette er dine Barbro(10) og Ole(11) med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.