Gå til innhold
Arkivverket

[#82055] Vedr. Elen Andersdatter fra Bærum / Holtet under Bogstad


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Er det noen som kan hjelpe meg vedrørende Elen Andersdatter født i Bærum omkring 1819. Hun er datter av Anders Olsen. Har prøvd å titte i kirkeboka for Bærum, men beklagerligvis er jeg ingen apoteker, så jeg sliter med å lese hva som er skrevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Døpte, viede og døde 1800-1878 finner du under 'Databasveljar', og der skulle du ikke ha noen problemer.Ellers så tror jeg at dette må være din Elen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Anders og Maria/Marta/Mari fikk 7 barn, og det første i 1817. Anders Olsen Silstrøm dør i 1834, og det ser ut som om Marie dør i 1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Tror ikke at Anders Ols og Maria/Marta/Mari Erichdatter er fra Asker ?Prøvd å lete opp de, men finner de ikke.Finner heller ikke noe gifte mellom disse i Asker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hammersmed Anders Olsen Sildstrøm? og hans kone Marte/Maren Eriksdatter ankom til Asker fra Eidsvold i 1817. Se 1817 nr. 21 og 22 på høyre side:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Asker, Ministerialbok nr. I 6 (1814-1824), Innflyttede 1815-1818, side 313. Permanent sidelenke: LenkeHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til (8)Enig med deg, Berit. Dessuten er dette jernverksfolk, og Anders var jo hammersmed. Han kan ha kommet til Eidsvold fra et annet jernverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Mitt forrige innlegg er antaglig/muligens feil. Jeg har nå sakset dette: 'Til Eidsvold prestegjeld hørte ogsaa Hurdalen og Feiring indtil disse sogn i henhold til reskr. 12 mars 1777 blev fra skilt og oprettet til eget sognekald. Eidsvold kaldsarkiv gik tapt ved prestegaardens brand 8 jan. 1877.'At bøkene ble brent med en brann 1885 har jeg notert tidligere uten å ha oppgitt kilde. (Skam meg!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Anders og Maria/Marta/Mari var vel gift da de flyttet fra Eidsvoll til Asker. Er det noen kirkebok fra Eidsvold i det gjeldende tidsrom som kan avkrefte/bekrefte dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Anders og Maria/Marta/Mari er vel født omkring 1790. De flyttet til Asker i 1817. Om de var omkring 20 år da de ble gift, er vi kommet til perioden fra 1810 til 1817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.