Gå til innhold
Arkivverket

[#82060] Kristine Jamin Larsdtr Ræstad 1846 Hidra i Vest-agder


Gjest Eyvind Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eyvind Knutsen

Kristine Jamin Larsdtr er datter til Lars Andreas Larsen & Rakkel Hansdatter.Jeg finner ikke Kristines dåp eller foreldrenes vielse som kan lede meg videre bakover,er det noen som kan lede meg i riktig retning ?Lenke til Kristine's Konf:LenkeMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Se her ja...i Nes,jeg var i tvil hvilket sogn Hidra tilhørte på den tiden.Hun er ført opp to steder.Takk Ann-Mary.Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Ministerialboken for Hidra i perioden 1830-50 er ført i samme protokoll som for nabosognene Nes og Flekkefjord. Da kirkebøkene for denne perioden er sognedelt burde innholdsfortegnelsen ha hatt sognedelt indeksering. I hvert fall siden klokkerboken for Hidra som er scannet for denne perioden mangler innførsler for døpte. Slik det er nå er det kun innførslene for Nes og Flekkefjord som er indeksert mens de tilsvarende for Hidra mangler i innholdsfortegnelsen. Jeg har påpekt dette i forumet for scanna kirkebøker men mitt ønske ser ikke ut til å bli tatt til følge.Her finner du dåpen til Kristine Tomine i kirkeboken for Nes: LenkeGårdsnavnet er for øvrig Reistad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Takk Jan,jeg hadde ikke funnet denne uten din hjelp..Jeg leter også etter Didrik Martin Didriksen f.1838 i samme sogn,men finner ham ikke.Far hans heter Didrik Didriksen og mor Anne Brynildsdtr..Takk for hjelpen.Nr.1 1852LenkeMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.