Gå til innhold
Arkivverket

[#82062] Tydehjelp Arkiv Digital: Skee AI:20 (1871-1875) Bild 86 / sid 480


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Hansen

Han var der, se linje 10 i Skee, AI:19, husförhör 1871-1875. (Jeg har Genline, så jeg vet ikke om sidetallene er de samme.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Der står det forøvrig at han får attest nr. 87 den 23/10-74 til Norge. I rubrikken foran står det vel 'arb utfl? 3/1-75 for Norge' (eller 3/2 eller 3/3 - ikke så godt å se måneden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, takk for innleggene dine!Jeg tenker på det som står på side 480 i det originale forhøret. Ser noen hva det står det under 'Flyttat' for Bräck rett til høyre for 'Koppor'?Håper også noen har innspill til tema 82032:'Er Thor Mathieson Bräck f. 1852 i Sverige far til Martin Toreson f. 1874 s.st.?'Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Flyttet fra-rubrikken er veldig utydelig på denne siden, men jeg trodde det sto s. 1650 i allfall og i perioden 1866-1870 finner jeg ham på denne siden (linje 21)I flyttet fra-rubrikken står det nå at han kommer fra s. 1622 og her er han på linje 11. Videre står det at han kommer fra s. 1646 og her er han på linje 14. Det står også at han er født her.Kilde: Skee AI:18 Husförhör 1866-1870Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei igjen, Anne Lise!Jeg hadde ikke sett at sidetallene kunne gå så høyt som 1650 . Nå har jeg lært det.Tusen takk igjen for god hjelp. Si gjerne fra hvis du har noen tips til letingen jeg beskriver i debatt 82032.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.