Gå til innhold
Arkivverket

[#82066] Konfirmerte Enebakk 1889-1895?


Gjest Ingri Ahlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingri Ahlsen

Greier ikke finne kirkebøker for konfirmerte i Enebakk 1889-1895. Mulig jeg ikke har søkt grundig nok - men , kan noen gi meg et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Så jo selv nå at det du ønsket ikke var med i linkene,det var merklig da??For søker du på konfirmerte så kommer disse opp...leter du etter noen spesielle?Jeg kan prøve å hjelpe deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingri Ahlsen

Ja, underlig. Leter etter to brødre: Augustinus (eller Argentinus?) Engelhart Axelsen Anker f 28.febr 1876 - Gml Aker (reg i Fet Folketelling 1800 som Engelhart Akselsen, tømmerhugger) og Gustav Adolf f 9.sept 1877 (Trefoldigh.). Faren (Axel Arnesen, skredersv, f i Grue 1848) tok etternavnet Anker av en eller annen grunn Tror denne familien gikk i oppløsning og at barna ble 'satt bort'. Som å lete etter nåla i høystakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingri Ahlsen

Ja, det stemmer! Etter dette fikk Axel og Olufine tre sønner. Men fra 1879 er det ingen spor etter Axel. Olufine er registrert som enke i Strandgt, Kr.ia i 1881-82 (kommunale folketellinger). Axel Oscar ble konfirmert i Jevnaker i 1890 og dro til Amerika i 1891. En sønn døde 1/2 år gammel - og de to siste er det jeg prøver å finne - Engelhart altså registrert i Fet i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.