Gå til innhold
Arkivverket

[#82097] Nørgaard/Wulff


Gjest Kristin Biseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Biseth
LenkeI kirkeboken for Korskirken Bergen lysning 1835 fant jeg et giftemål jeg prøver å tyde. Men her ligger mye informasjon som jeg ikke greier tyde. Har greide det meste første, men ikke hvor Charlotte Wulff er født og farens stilling. Noe med Gul (er ikke god på titler) I de siste 4 rutene står det også en del uleselig. Er det noen gode skriftlesere som greier dette. Det viktigste er hvor Wulff er født. De to flytter til Kristiansand.Håper lenken virker. På forhånd takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Takk for hjelp, fant nå masse på Familysarch Hadde vært fint å funnet ut hvor denne Gottfrid kommer fra også, men ikke funnet det annet enn at han var dreng som 18 år i Bergen. Noen som har kjenskap til fam Wulff så blir jeg glad. Eller Nørgaard for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Gullsmedmester Gottfried Lo(ø)sch Wulff var født i Bergen5 nov 1783, foreldre Henrich Jansen Wulff og Marte Lo(ø)schDåpen i Domkirken Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. A 3 (1758-1789), Fødte og døpte 1783, side 242-243. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8635&idx_id=8635&uid=ny&idx_side=-122>LenkeBegravet fra Nykirken i Bergen 17 feb 1845, død 9 febKildeinformasjon: Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. E 1 (1833-1850), Døde og begravede menn 1845, side 57. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Ja jeg ser at to av sønnene ble guldsmeder, int lesing. Takk. Har skrevet av dette på de respektive. Altid artig å ha litt kjøtt på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Har funnet en god del i familysearch og driver å sjekker alt sammen. Men det går tregt når man ikke finner. Henrietta Godtfredine f 1805 og broren Christopher Løsch Wulff f 1808 gjemmer seg godt. Ikke akkurat god pennebehandling på de prestene heller da. Skjøner ikke hvordan dere finner alt så fort, men takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.