Gå til innhold
Arkivverket

[#82100] Margit Leonora Frantsen ca 1895 Kristiania og Bjarne Nilsen 1893


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Hei.Så var det denne slekta igjen. Frants Oskar Frantsen født 3/8-1858 i Rødenes, han giftet seg 20/2-1887 i Glennen, med Bergit Olsdatter født 26/2- 1856 i Heddal. De hadde barna: Karl Frantsen født ca 1886 i Solum TE.(ikke funnet).Frants Gusrav William Frantsen født 23 april 1891 i Kristiania, han er døpt 21 Februar 1891, Oslo Hospital, Gamlebyen.Kilder: 81895-innlegg (14)og til slutt, hun jeg leter mest etter av barna, datteren Margit Leonora Frantsen født ca 1895 i Kistiania,(ikke funnet) i følge FT, Hallingstad, Lier 1900.Margit Leonora Frantsen giftet seg med Bjarne Nilsen født 17 mars 1893 (ca 1918).Kilder fødsel, (dødsprotokoll)Bjarne Nilsen har jeg ikke funnet i folketelling 1900, har at hans mor heter Berthe/Berte,Bjarne Nilsen døde i Porsgrunn i 1971, ved hendvendelse til Menighetskontoret fikk jeg opplyst at han var født på Hønefoss. Har lett der, men uten resultat.Dette paret fikk sønnen Frants Willy i Oslo. Født 8 august 1916, han er døpt i Vålrenga kirke 14 oktober 1917, foreldere ikke giftet, de bodde på Nore i Nummedalen, BU. Det er blitt meg fortalt at Bjarne og Margit Leonora giftet seg 2 år etter sønnen Frants Willys. fødsel, men hvor: Oslo/Nore?? Legger inn lenke til Frants Willys dåpKildeinformasjon: Oslo fylke, Vålerenga, Ministerialbok nr. 4 (1915-1929), Fødte og døpte 1917, side 53. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=25783&idx_id=25783&uid=ny&idx_side=-58>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Takk til deg Ann-Mary dette var kjempetopp.Ser du har funnet han i RHD, har ikke hvert inne der, så så enkelt var det, og her har du sendt meg resten av slekta,så langt.Lurer fremdeles på hvor Bjarne og Margit Leonora giftet seg.De hadde to barn til, en gutt Jonny født i 1920 og ei jente som også heter JennY, men hun har jeg ikke noe data på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.