Gå til innhold
Arkivverket

[#82122] Tyding av kirkebok for Velfjord i Brønnøy


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Kirkebok for Nøstvig(Naustvik) 1718-62 s.71/72 viser at Friderich Rasmussen ble trolovet 'Feria III Pentec.' 1727 og ekteviet 'II a Fest. Trin.'. Lenke Jeg klarer ikke å tyde konas (Jørgensdtr.) fornavn og oppholdstedene. Kan noen hjelpe?Mvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei WernerStedsnavnet er Vatnan (før Bindalen, nå Brønnøy) Magli og Fredrik er en av mine forfedre. Hvem av deres 4 barn er du etterkommer av?Mvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Hei Hill-Gunn. Takk for meget interessant tilbakemelding. Nå fikk jeg mulighet til å få verifisert om jeg er på rett spor. Jeg har funnet disse barna: Friderich (f.1727), Dorthe, 1730, Gurru, 1732, Jørgen, 1734 og Maritte, 1736, mao. 5 barn? Maritte er jeg etterkommer av, hun ble gift 1759 med Peder Henrichsen, Bjørge. Jeg finner at Friderich og Maritte bosatte seg på stedet Dammen, hvor nå dette måtte være? Foreslår at vi utveksler info pr. epost, hvis vi har felles interesser her? min epost: wern-p@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.