Gå til innhold
Arkivverket

[#82137] Dis-Norge med dobbelmoral.


Gjest Jan Erik Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Hansen

Dis-Norge med dobbelmoral. Hadde på slektsforumsidene i nevnte klubb, en diskusjon med en nå avdød genealog. Hvor denne kom med påstander om hva en annen avdød genealog hadde skrevet om en gammel adelsfamilie og kom med en henvisning om hvor dette stod. Skaffet meg kopier av nevnte sak og til min store forundring, hadde han ilagt den avdøde genealogen en mening som ikke stod der. Sa ifra om dette i forumet. Nei da stod det et annet sted som ikke var tilgjengelig for alle og enhver. Så påstod han at det fantes 2 familier med likt navn og at den ene ”arbeiderfamilien” hadde prøvd å forfalske seg inn i ”adelsfamilien” og henviste til i hvilket ledd dette skulle ha skjedd, og som bevis skrev han inn hva han selv hadde skrevet i ei avis på 80 tallet. Den gang også uten å føre dokumentasjon for påstander. Da jeg med dokumentasjon til kirkebøker klarte å tilbakevise dette som vås og tull, svarte han ikke på 2 mnd. Men kom da tilbake med et svar at han beklaget at det hadde gått så lang tid og ville se på det og komme tilbake med et svar. Nå gikk det 6 måneder uten svar tilbake og så leste jeg at han hadde dødd nylig. Da setter jeg inn et skriv i debatten, at vi ikke vil få svar fra han og videre hva jeg mener om at det har gått 6 måneder uten tilbakesvar, da han selv hadde syntes at 2 måneder var mye tidligere. Da mente jeg at svaret sa seg selv om hvorfor svaret var uteblitt. Jeg hadde tross alt dokumentert at han hadde feil. Da er det en eller annen som klager på mitt innlegg om at ingen kan mene noe om hva en avdød har ment/kommet frem til. Da gjør jeg det samme ovenfor DIS. Den nylig døde genealogen hadde jo ilagt den gamle avdøde genealogen meninger denne ikke hadde skrevet. Men dette får stå. Min mening; Den nylig avgåtte genealogen var jo selv moderator i DIS og kjendis. Så dette kunne tydeligvis bli stående, selv om han ila en annen sin mening. Mye tydeligere enn jeg hadde gjort. Snakk om dobbeltmoral og ledelse med dårlig ryggrad. Har heldigvis nå fått meldt meg ut av denne foreningen og forlangt mitt bidrag til DIS-treff slettet. Kan ikke assosiere meg med en forening med slik dobbeltmoral. Så får vel dette stå til en eller annen kommer med en klage på at dette ikke passer seg ovenfor en nylig avgått kjendisgenealog. Men husk på at alle har ikke en god følelse for han. Han var den første selv til å irettesette og nærmest håne noen som ikke kunne dokumentere egne påstander. I dette tilfellet gjaldt det han selv. Og hva betyr det for fremtidige slektsforskere, hvis slike udokumenterte feile påstander får stå for fremtiden? Jan Erik Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

(1) Dette er noe av det værste jeg har lest her på debatten, og det finnes ord for det, men de egner seg ikke på trykk.Å angripe en av de største genealoger vi har hatt i Norge etter han er død, er rett og slett ynkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Jeg er rystet.....!!! Man får vente til en har blitt begravet før man kommer med slikt... Du bør skjemmes, skjemmes som en hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I følge innlegg 1 har trådstarter hatt over et halvt år på seg til å ta kontakt med Tore direkte for å avklare spørsmålet.I stedet bruker han forumet 5 dager etter Tores død til knallhard kritikk og baksnakking.Dette er feigt, umoralsk, respektløst, ynkelig og helt uakseptabelt.Jeg håper leserne merker seg navnet og ignorerer hans innlegg i framtiden. Han er allerede slettet som bruker av lukket område på min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Du kunne ha ventet litt med å tatt opp dette, og da på en mer forsiktig måte. Prøv å se alt det gode han har gjort innpå her og mange andre plasser og ikke det som måtte være av feil. Tenk også på familien hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det beste vil kanskje være å la være å kommentere mer på dette temaet . Av respekt for avdøde og hans familie. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Bortsett fra at (1) er lavmål, skjønner jeg ikke hva det har her å gjøre. Er han ikke fornøyd med DIS bør han ta det opp med de ansvarlige der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Dette blir så dumt at det faller på sin egen dumhet. Får han kritikk så forsvinner han fra debatten. Det har han gjort før. Så enig med innlegg 14. Det er lenge siden jeg har lest hans debatter og langt mindre svart på de. Denne debatten her er for meg toppen av dumhet, usmakelighet osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

Ja det er noen her med gloria over hodet ser jeg. Men se dere i speilet, den er ikke der.Og hvis dere hadde hatt gangsyn, så er det dobbeltmoralen til DIS jeg tar opp. Det andre er historien rundt det og fakta.Og Wangsten. Han har hatt 8 måneder på å svare meg.Ingenting sier at jeg bør ta kontakt med han direkte. Tvert imot svarer han at han skal komme tilbake.Og jeg tror heller ikke at jeg taper på å ikke komme inn på dine hjemmesider. Hadde behov en gang for vel 1 mnd siden, men hadde egentelig klart meg uten da også, da det er andres slekter jeg holder på med nå. Er ferdig med min egen slekt.Og klarete meg der helt uten din hjelp der og lover å aldrig prøve å komme inn på dine sider igjen og absolutt ikke gjøre reklame for de.Hjelper nå kun andre gratis. Men kanskje var/er jeg også blitt fornærmet, da han kaller mine aner juksemakere uten å overhodet kunne dokumentere det (direkte lite seriøst)og ikke etterpå kunne komme å beklage det, da han får dokumentasjon på det motsatte. Usmakelig? Ja det hadde det vært om jeg hadde lagt det inn i hyllestkoret til han. Men egentelig er det et annen sak jeg tar opp som nevnt før i dette innlegget.Og alle har ikke positivt oppfattelse av han. Har fått tilbakemeldinger av andre om det, som var glade for at jeg klarte å sette han på plass. Så prøv å forstå hva dere leser også, hvis det ikke er for mye forlangt.Legg også merke til det. Dere som hyler her er stort sett noen av dem som har vært med på hyllekoret av han.Og hvor skal jeg ta opp Dis-spørsmålet om ikke her. Her har det til og med vært etterlysninger om sangtekster, uten at noen har beklaget det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

(19)Dette handler om å vise alminnelig folkeskikk!Og problemet ditt kunne vel anstendighetens navn ventet litt til på å bli løst ,ikke sant?Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

Anne Lene. 2 ganger har jeg bedt deg om hjelp (med andres slekter) 2 ganger har du sagt at du skulle komme tilbake med melding og uteblitt da det tydligvis tok litt lenger tid. Jeg fikk inntrykk av at du kun var på utkikk etter å hjelpe det som gikk unna for å få det ut raskt for å få ros og takk tilbake. Meg lot du sitte å vente uten engang å gi tilbakemeldinger på at du eventuelt hadde gitt opp. Så at andre henvendte seg i bøttevis og svara kom kjapt. Derfor fikk jeg det inntrykket og jeg var så ærlig og si ifra. Da fikk jeg pepper og jeg svarte på det, men sa samtidig at jeg aldrig ville gå inn på dine sider igjen. Jeg hadde sagt min mening og hadde ikke behov for å si mer.Så det har jeg holdt. Aldrig mer inn på dine sider. Ikke har jeg spurt etter noe Svensker her på forumet heller. Og kan jeg også la være å få hjelp fra deg om noe annet her også, er jeg glad for det. Da slipper jeg å takke deg. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg vil minna om det engelske ordtaket 'choose your battles wisely', velg dine kamper med omhu. Det synest eg _ikkje_ at trådstartaren gjer. For i tillegg til å utvisa mangel på vanleg folkeskikk, konduite og dømmekraft ved å gå til åtak på ein nyss avdød genealog; så har dét å ta opp att ein diskusjon med ein avdød like lite for seg som det å angripa vindmøller, jamfør Don Quijote.Som sagt, choose your battles wisely.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.