Gå til innhold
Arkivverket

[#82140] Å gjøre sitt fornødne


Gjest Ida Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

I Tromsøgaten 8 på Rodeløkka, der politistasjonssjefen, min onkel, bodde i 2. etasje, lå utedoen så sent som i 1960 i eget hus i kanten av den store hagen, og man måtte ned en lang trapp for å komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hadde det vore meininga at det ikkje skulle skrivast meir under denne tråden, så går eg ut frå at den hadde vorte stengt av redaksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Vet ikke om jeg forstår det riktig, men meldingene om innlegg i debatten går vel til noen som ikke ønsker tilbakemeldinger på sin mail-adresse, men arrester meg hvis det er feil. Men en mulighet var kanskje å lage et nytt tema på denne livsnødvendigheten, for jeg tror det kan være mye historie å ta av, og å boltre seg som en vil for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Naturligvis ikke, Lars Ove (58), og det finnes det en enkel løsning på: redaktørene lar tråden fortsette, men stenger for mail-tilbakeføringene til Ida Olsen inntil hun oppgir korrekt mailadresse, eller de løfter hele tråden over til Anette Skogseth Clausen, SAB/DAs egen adresse, slik at DA og ikke Idas falske (eller bare feilskrevne?) mailadresse får tilbakemeldingen på nye innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg føler behov for å si at redaksjonen vel kunne gjort dette på en litt mer skånsom måte. Kunne det ikke bare vært skrevet at Ida skulle sette seg i forbindelse med Anette fordi det var problemer med epost-adressen, og ikke noe mer. :) Som det fremsto var det fem innlegg etter hverandre avsendt med ett minutts differanse alle med samme budskap fra ASC, - det synes jeg ble massivt.Men jeg kan ikke se noen grunn til at debatten ikke kan fortsette her.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dette har blitt ein 'tulletråd'. Men sidan det blei slik kunne det vore på sin plass med ei posting dersom problemet evt. vart løyst, slik at seinare innlegg heldt seg nokonlunde til det som eigentleg var temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Enig med (60) og synes at tråden må fortsette. Dette er et tema som viser dagliglivet i 'gamledager', og vi må da være åpne for noe som kanskje av enkelte betegnes som 'off topic'.Uansett synes jeg det er uakseptabelt å bruke falskt navn/email. Det er da ittno grunn til å være anonym i denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er dette for noe tull?! Jeg har - og bruker - min egen e-post-adresse. Og noen annen slik adresse, det har jeg ikke. Jeg har heller ikke tenkt å foreta noe navnebytte. Mitt navn er og forblir mitt eget. At vi er flere med samme navn, spiller ingen som helst rolle i så måte.Og hvordan har det seg at man ikke lenger kan bruke sin egen mailadresse her?At _andre_ hevder at de faktisk benytter seg av MIN adresse, derimot; er ingenlunde akseptabelt.Og til deg, Anette Skogseth Clausen: Dette var FULLSTENDIG unødvendig av deg!!Vigdis Skaar Nygaard virker både voksen og reflektert. 61 også. Takk.63: 'Uansett synes jeg det er uakseptabelt å bruke falskt navn/email. Det er da ittno grunn til å være anonym i denne tråden'. Jeg har ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

no....syns jeg dere har sporet av fra det opphavlige spørsmålet..... jeg må tilføye, siden det ikke er tidligere nevnt.... at man før papirets tid hadde noe som hette dopinner. eller en slags trefjøl....nesten formet som en skje....som man brukte til å skrape skiten bort....ja dette er fakta! og man brukte venstre hånd,,, sikkert noe sant i det som senere kaltes finhånda (høyrehånda)...av denne grunn. det samme finner vi igjen også mye nå til dags i fattige land. bla a. i libanon på enkelte steder er det bare et hull i gulvet og meningen er vist å bruke hånda til å tørke seg med. omtrent det samme du gjør for å pusse nesen. det er faktisk derfor vi har den skikken at vi hilser med høyre hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Til #65: Får/fekk du e-post kvar gong det kjem innlegg i tråden? Dersom ikkje, så har du antageleg ein trykkleif i e-postadressa i innlegg #1, enten du trur det eller ikkje. Dermed går meldingane til feil person. Dersom du heile tida har fått desse meldingane, så er det Anette og Digitalarkivet som rotar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Ida Olsen,Ettersom du fremdeles ikke har fulgt vår oppfordring om å sende en e-post til oss fra den e-postadressen du bruker i dette forumet, kan vi kun forholde oss til fakta slik vi kjenner dem:Vi har fått klager fra en annen Ida Olsen som har sendt e-post til oss fra den adressen du har begynt å bruke her i debattene. Hun har altså tilgang til den adressen og kan sende e-post fra den adressen. Det er også hun som mottar alle automatiske meldinger fra vår server. Nå ønsker hun svært gjerne at disse meldingene stopper.Det er snakk om en stor leverandør av e-posttjeneste så jeg tviler på at den kan klare en sånn tabbe å gi to personer samme e-postadresse.Ettersom den andre Ida Olsen ikke har noen interesse av å motta automatiske meldinger fra vår server så har vi prøvd i en viss tid nå å få kontakt med deg. Men ettersom vi kun har en gammel e-postadresse som du ikke har respondert på og denne påståtte nye som du heller ikke har respondert på (naturlig nok siden det er en annen Ida Olsen som mottar våre e-poster), så kan vi ikke gjøre annet enn å 'rope' ut i alle dine siste innlegg og legge fram alvoret og håpe at du tar kontakt med oss.Vi venter fremdeles på en e-post fra adressen du bruker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Er det ikke bare å sjekke ip-adressen til vedkommende for å se hvem det er? Legg så ut vedkommendes egentlige navn her. Dersom dette skal være en 'avansert' form for mobbing, så synes jeg at vedkommende må være usedvanlig barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Til (70):Netteier og -bruker(e) er ikke alltid identiske. Jeg selv benytter for tiden et nett som en kvinne står oppført som eier av, og jeg skulle ha motsatt meg kraftig å bli «avslørt» med vedkommendes navn, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med 70, i at dette ER usedvanlig barnslig av bla. Skogseth Clausen: Å henge ut en bruker.At Anette Skogseth Clausen heller ikke svarer på mail som jeg har sendt, det kan ikke jeg lastes for. Ikke klager jeg på de automatiske meldingene jeg har fått, heller. Og jeg mer enn vurderer å ta kontakt med advokat.Det er ikke rart at flere velger å holde seg vekk herfra og ukulturen her. (Men rett skal være rett, de fleste er trivelige, imøtekommende og hjelpsomme folk.) Heretter er jeg blant dem. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

No er det ikkje vanskeleg å sende e-post med falsk avsendaradresse. Eg har t.d. yahoo mailadresse, men brukar nettleverandøren Telenor (mobilt breiband) når eg sender e-post 'frå yahoo'. Eg er heilt sikker på at Telenor sin smtp ikkje kan vite om adressa mi hos Yahoo verkeleg er mi. Difor er det ikkje nok at den eine eller den andre Ida Olsen sender e-post til digitalarkivet, ho må også kunne svare på e-post frå Digitalarkivet, for å vise kva for ei Ida Olsen som har rett. Ida, det burde vere i di eiga interesse å få dette oppklåra.Dette kan vere så enkelt som ein skrivefeil, men dersom dette viser seg å vere nettmobbing, anten det er frå den eine eller den andre, så er vel eigentleg det mykje verre enn om nokon skulle finne på å bruke falsk e-postadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Med tanke på alt som er blitt slengt frem og tilbake i de seneste innleggene, kunne det være fristende å hevde at denne tråden har en enda mer treffende titel enn det som nok opprinnelig var tilsiktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.