Gå til innhold
Arkivverket

[#82140] Å gjøre sitt fornødne


Gjest Ida Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Vil berre seie at eg skreiv dette før eg hadde sett siste innlegg.Spørsmålet vert som følgjer: Anette, dersom du sender til den oppgitte e-postadressa. Kven får du svar frå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Jonsson Hove

Trenger virkelig store deler av Digitalarkivets brukermasse å legge seg opp i noe krøll med en epostadresse og slenge frem spekulasjoner? Jeg bare spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg tror nok at de aller, aller fleste her på forumet har stor tiltro til Anette Skogseth Clausen og hennes vurderinger angående problemet som er oppstått, og trusselen om advokat tror jeg nok de fleste trekker på smilebåndet av. Når Arnstein sikter til at noen er usedvanlig barnslig, så mener han trolig din angivelige dobbeltgjenger eller eventuelt deg om du ikke er den du utgir deg for. Det har vært noen slike episoder tidligere også, men jeg kan ikke huske at redaksjonen har blitt utsatt for noen slags 'mobbing' eller blitt møtt med en nedlatende holdning av den grunn. De gjør nok bare jobben sin og gjør sitt beste for å oppklare et problem som er oppstått. Min oppfordring til Ida Olsen er da at det beste hun kan gjøre er å bidra til å løse problemet, - ikke eskalere det ved å legge inn slike E-poster som (73).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

For en tid siden begynte jeg å motta email som ikke var til meg. Det viste seg etter mye om og men at online hadde på en eller annen måte 'koblet sammen' to nesten like email-adresser. Så slike ting KAN skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Ida Olsen og alle andre som har involvert seg i dette,Det har aldri vært meningen at denne diskusjonen skulle trekke ut. Hvis Digitalarkivet hadde fått en e-postadresse fra Ida Olsen som bekrefter adressen hennes, så ville jeg slettet alle mine innlegg i hennes tema. Så lenge jeg ikke får dette og all den tid jeg kommuniserer med en annen Ida Olsen når jeg forsøker e-postadressen Ida Olsen bruker i debattene, kan jeg ikke annet enn å tro at Ida Olsen ikke oppgir korrekt e-postadresse.Det kan godt være at det bare er snakk om en liten skrivefeil i adressen som figurerer her. Det er sikkert en veldig grei forklaring på dette, men jeg trenger en e-post fra Ida Olsen for å finne ut av dette.Dere har sikkert alle lyst til å fortsette de gode diskusjonene i stedenfor å holde på med dette her, så vær så snill Ida, send en e-post til digitalarkivet@arkivverket.no så får vi ordnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Som Finn (78) har jeg den aller største tiltro til at DA/ASC har gjort og gjør det som er nødvendig. De sitter også på logger etc som vi ikke kjenner og har helt sikkert en større oversikt enn vi trenger å vite.Det burde være enkelt for Ida/'Ida' og fått identifisert seg korrekt ovenfor DA. Telefon f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Det kan jo være som Bjørg sier. Du bør kontakte din mailleverandør Ida. Er det en sammenblanding av kontoer kan det være andre mail du heller ikke får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

I en annen tråd - nr.82520 på Arkivforumet - nevnte Astrid Skogseth Clausen igår en ny løsning for debattforumet som tydeligvis er på trappene. Jeg foreslår at man i det nye forumet må registrere seg med navn, adresse, telefonnummer og epost-adresse for å kunne delta med innlegg og svar, ikke ulikt slik man må gjøre i mange andre diskusjonsfora på nettet. Med én enkel telefonoppringning hadde Digitalarkivet kunnet løse problemet som dukket opp her, vi hadde sluppet Digitalarkivets noe umusikalske reaksjon overfor trådstarter sist mandag (med fem identiske innlegg i fem tråder samtidig), og vi hadde sluppet denne diskusjonen som strengt tatt er alle andre enn Digitalarkivet og trådstarter selv helt uvedkommende.Og så kan vi vel snart gå tilbake til trådens egentlige tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tore S.Falch. Du kan da ikke mene at Anette Skogseth Clausen er skyld i denne debatten. Du kan være uenig i framgangsmåten, men ikke gi henne skylden for denne debatten. Den må nok debatantene selv alene ta skylden for.Det hele startet vel egentlig med mitt innlegg(52) om å lese innlegg 46. Jeg kan ikke se at det var et provoserende innlegg, og hadde naivt nok ikke i min villeste fantasi ant at det skulle ende på denne lite hyggelige måten. Det er fort gjort å overse et innlegg, og det var av den grunn at jeg skrev innlegget. Jeg håpet at etter å ha lest det som sto der så ville dere vist litt respekt, og avventa situasjonen inntil saken var avklart. Det er jo en enkel sak som burde være lett å løse med litt samarbeid mellom de gjeldene parter, og uten en masse innblanding av uvedkommende personer.Jeg har et stort ønske, og det er at man for framtida kan heve takhøyden her i Debatten litt mere ved å legge til godsia litt oftere, og ikke bare vrangsida. Det burde ikke være slik at hver gang man lager et innlegg er engstelig for at det skal føre til en 'krangel'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til Berit Knudsen (84):Jeg forsøkte i innlegg 83 å avslutte denne ''debatten om debatten'' og heller dreie den tilbake til dens egentlige tema, tydeligvis fånyttes. Jeg kan ikke se at jeg har fordelt noen ''skyld'' - jeg mener bare, i likhet med andre debattdeltagere, at forumets lesere/brukere ikke hadde behøvd å ta del i denne diskusjonen i det hele tatt, og jeg kommer med et konkret forslag til hvordan forumets redaksjon/moderatorer i et nytt forum skal kunne komme i kontakt med debattantene og også unngå tvil om debattantenes identitet.Heller ikke jeg forsto hva du mente med ditt innlegg 52, og jeg kan ikke forstå at det skulle være noen ''mangel på respekt'' at man faktisk fortsatte med innlegg om trådens egentlige tema. Og det synes jeg altså fremdeles at man skal.Forøvrig er jeg helt enig i det du skriver i det siste avsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg er på hytta og klarer ikke å la være å irritere meg over denne tråden. Svarer derfor fra mobilenhvis ida som skriver her har oppgitt sin egen epost adresse så er det ingen andre ida som får meldinger om innlegg fra da.Og det er det. Så for meg er denne saken helt klar. Og jeg er glad da fanger opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg skal tilbake til det opprinnelege emnet, og hektar meg opp i overskrifta: Å gjøre sitt fornødne. Altså ei omskrivinga av det verkelege innhaldet i dobesøket - oversett til moderne norsk blir det vel omlag 'å gjere det ein er nøydd til'. Men det finst mange slike omskrivingar; ei no avdød tante sa 'å gå i (til) større strede', og eg lurer på kva det uttrykket kom frå - er det nokon som kjenner det eller noko liknande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skylder nok Tore S.Falch et svar her. Jeg leste innlegget ditt dithen at hadde ikke A.S.C. lagt inn disse innleggene så hadde heller ikke denne debatten oppstått, og ser det som en skyldfordeling. A.S.C. innlegg var en direkte oppfordring til trådstarter. Det er mulig jeg har misforstått deg der, og ber derfor om forlatelse for min beskyldning mot deg.Hva jeg mente med (52) trodde jeg at jeg hadde svart på. Hvilken Ida som har rett aner jeg ikke, og det overlater jeg til den rette instansen å finne ut av. Det er ikke så gøy å få postkassa si full av meldinger som ikke tilhører en selv. Jeg tenkte da at etter å ha lest (46) så kunne hver enkelt selv avgjøre hva de ville gjøre videre, avente eller fortsette som om ingenting hadde skjedd.Det er godt å høre at du er enig i det siste avsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.