Gå til innhold
Arkivverket

[#82161] Thomas F Anderson f. jan 1862 i Norge


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Er det mulig å spore opp hvor han kom fra i Norge? Det jeg vet fra USA census og annet er at han emigrerte i 1883. Hans foreldre er oppgitt til å være Andreas Boardman Anderson f. 1835 i Norge og mor Anna Johnsen f. 1840 i Norge. Jeg har prøvd å søke i 1865 og 1900, samt emigrasjon, men mulig mine søkeferdigheter ikke er gode nok da jeg dessverre ikke har funnet han. Noen som kan hjelpe meg her?Han endte opp i Grove, Humboldt, Iowa hvis det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Følgjande vigsle er registrert i Olive township, Clinton Co., IA 6.11.1884:Thomas Anderson, fødd Noreg 1862 - foreldri: Anders Boardson og Anna JohnsonCaroline Olesen, fødd Noreg 1851 - foreldri: Ole Andersen og Kari LarsenBrudgomen må då vera Torbjørn Andersson Furhovde frå Strandebarm, fødd 28.1.1861, foreldri husmann Anders Baardson og Anna Johannesdotter (Lenke)Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Den nye Strandebarm boken har følgende om familien i innlegg 2 og 3.Anders Bårdsson fra Ølve 1819-1878 g. 1847 Anna Johannesdtr. Mundheim 1816-1879.Barn:Anna Berta 1848-1922Anna f. 1850, tjenestejente, utvandret til Usa 1885Bård f. 1854. maskinmester i Stavanger.Gjertrud f. 1857, ugift, utvandret til Usa i 1888.Torbjørn f. 1861, utvandret til Usa i 1883. Stor forskjell på foreldenes fødselsår, sammenlignet med opplysningene i innlegg 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.