Gå til innhold
Arkivverket

[#82172] De som flyttet tilbake fra Amerika


Gjest arne askildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest arne askildsen

Mulig at spørsmålet har vårt oppe i forumet før, men fins det oversikt over de som flyttet tilbake fra Usa? Hvor skal jeg eventuelt lete? Jeg er helt ny på forumet, trenger derfor litt assistanse. Mvh.Arne Askildsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

1. desember kommer 1910-tellingen på nett her. Der er det tatt med opplysninger om dem som hadde returnert fra Amerika, men det vil jo naturlig nok bare omfatte dem som hadde vendt hjem før 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Arne, - om du da tenker på barn etter Carl og Therese så kan du jo gå inn på Arkivforumet og be om et oppslag for Therese (og kanskje også for Axel) i dødsfallsprotokollene, slik jeg også foreslår i tema # 82141. Ta da med fullt navn, dødsdato og sted.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Ancestry.com har (i tillegg til mykje anna snacs) ein database over 'innvandrarar' til UK (Storbritannia/Nord-Irland). I denne databasen kan ein også finne ein del av dei som brukte dette som transittland til eller frå andre land. Eg har f.eks. funne slektningar på veg 'heim' til Sunnfjord på besøk i 1912, og på veg tilbake til Amerika i 1913. For å få tilgang må ein vere 'World' medlem, som er ganske dyrt. (evt. kan ein prøve gratis i 14 dagar, og melde seg av før kredittkortet vert belasta), evt. få nokon på forumet her til å slå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.