Gå til innhold
Arkivverket

[#82187] Vedr. min oldefar Johan Ellingsen


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Søkte etter min oldefar Johan Ellings. i folketellingen for 1885 i Oslo. Finner en Johan Ellingsen som fange på festningen. Denne Elling er født noe før 'min' Elling, et par år. Hvordan skal jeg gå frem for å være sikker på hvem denne Elling er. Min oldefar er enkemann i 1885, min oldemor dør i 1879 Johan blir gift på ny i 19006783 17 Johan Ellings.1851 m Vestre Aker Fange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Når og hvor er din oldefar født? Hva het hans kone som døde i 1879, og hvor døde hun? Hvor bor din Ellingsen i 1900? Og hva heter barnet som da er din bestefar evt bestemor? Om han sitter på festningen, må jo barnet/barna finnes et sted i 1885.Jeg finner forøvrig en annen fange Johan Ellingsen, no 177, i 1904-1905 http://da2.uib.no/tomlarsen/jpg/img8055.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Min oldefar er født 13 jan 1852 Gamle Aker KirkeHans kone som døde i 20/8 1879 het Olava Ottersdatter Hun døde Oslo, GamlebyenJohan Ellingsen bor i Drøbakk i 1900?Min bestemor het Julie Elise Johansdatter født 1873, Vestre AkerDa han eventuelt satt på festningen var hans 2 barn 'satt bort' på Garder gaard i Ullensaker, min oldemor er komfimert i Hovind kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Om denne Johan Ellingsen som er fange på festningen er min oldefar, finnes det noe på internett det kan søkes på for eventuelt bekrefte eller avkrefte at dette er min stamfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg har i en liknende sak tilskrevet statsarkivet i Oslo og fått tilsendt kopi (gjerne som pdf-fil) fra fangeprotokollen... da får du fødselsdata m.m. og vil lett kunne sjekke om han er din Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.