Gå til innhold
Arkivverket

[#82188] Registre for kirkebøker registrert i Kyrre (f. eks ved bruk av Augustus 2)


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Jeg vet at dette innlegget ikke hører hjemme i dette forumet, men jeg trenger å få lagt det ut et sted der noen leser det.Det har vært etterlyst en mulighet til å skrive ut registre for personer som er registrert fra kirkebøker ihht Kyrre (tema 81472).Jeg har laget en makro i Excel som lager enkle registre, basert på en xml fil, som kan eksporteres fra bla. Augustus 2.Virker med Excel 2010 og muligens med Excel 2007.Foreløpig virker dette kun for Døpte, og registrene inneholder kun en rolle pr register - får se hvor lett det er å lage noe med både barn og foreldre - det bør gå.Hvis det er noen der ute som er i stand til å bedømme risikoen ved å åpne et Excel ark med en macro OG har Excel 2010/07 OG sitter på en Kyrre-xml fil med døpte OG som ønsker å være med å teste ut dette - send meg en e-post geir pkt thorud at getmail pkt noDet er meningen å legge ut dette til fri bruk når det er testet - hvis behovet er der ....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.