Gå til innhold
Arkivverket

[#82189] Tydehjelp Arkiv Digital?


Gjest Magne Godberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Godberg

Högsäter AI:28: bild 304/sid 631.nr. 40 Pig. Anna Charlotta Andersdotter. Er det noen som klarer å lese hva det står lengst til høyre under 'Fräjd'?MvhMagne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Nei, det er et eller annet med tjensten og at hun er absolvent apr 1879. Hun og sønnen Martin flytter videre til side 270 i 1875. Der kan de gjenfinnes under Kraketorp.

bilete10361.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Hei, Eva og Svein!Takk for innleggene deres. God idé å legge inn bilde, Eva. Det tenkte jeg ikke på.Jeg synes dere begge har svært interessante tolkninger her. Lurer på hvor man kan finne ut mer om Anne Charlottes 'absolvent?Jeg antar det er det samme som 'Public absolveret'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Godberg

Fra et innlegg av U. Bagge i debatt 70776:'I A1:27 1866-1875 finns hon på s 270 Kraketorp och där heter hon Andersdr Storm (gid 738.56.11700)A1:29 1876-1885 s 305 Kraketorp - nu flyttar hon och Martin till Norge 1882 5/1 (gid 738.59.2900)'(GID er id-nr. til genline.se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.